24 yıl bekledik 1 hafta sürmedi

Orkun Ün
Bugün
16

Kimse bunu tahmin edemedi.

Hatta işi grup liderliği ve çeyrek finallere kadar ileri götürdük.

Normaldir, çünkü bizim milli duygularımız böyledir.

Aşağısını, kötüsünü asla istemeyiz de düşünmeyiz de.

Ama günün sonunda teknik direktöründen oyuncusundan, (olmayan) psikoloğuna kadar rezil bir iş çıkardı Milli Takım.

Resmen iki maç oynadık ve kupaya en erken veda eden ikinci ülke olduk.

Yakıştı mı...

■ Sabah erkenden kalkan insanlara yazık.

■ İlk kez Dünya Kupası gören çoluk çocuğa yazık.

Bir kere ya, bir kere 'gollll' diye bağırtmadılar şu milleti.

Bir kere kucaklaştıramadılar.

Yazık ki ne yazık.

İnanmışlıktan soran gelen hayal kırıklıkları çok derin sarsıyor.

Dünya Kupası öyle bir etki bıraktı milletimizde.

Çok net şunu söyleyebilirim, Türk kanı taşıyan herkes o yeşil sahadaki milli futbolculardan daha çok inanmıştı.

Haberin Devamı

Uğurlama bir gelenektiyanlış anladınız

Türkiye Milli Takımı, Dünya Kupası'na görkemli bir şekilde uğurlandı.

Peki diğer ülkeler için yapıldı mı böyle bir uğurlama...

Fransa mesela

İspanya ya da Belçika...

Hayır, görmedik.

Bizim gibi görkemli bir uğurlama yapmadılar.

Peki ya reklam filmleri...

Onlar normal.

Futbol ülkelerinde bir gelenek haline geldi artık bu.

Futbolcular turnuva öncesi sponsorların yüzü oluyor, reklamlarda oynuyorlar.

Ama bizim futbolcular bu işin büyüsüne fazla kapıldı galiba...

Uğurlanmanın milli bir gelenek olduğunu anlamayıp büyük ihtimalle 'şahıslarına' pay çıkarttılar.

Yahu 48 takım katılmış Dünya Kupası'na.

Kaldı ki oraya katılmak senin işin ama maç sonunda kaptan Hakan Çalhanoğlu, "Gurur duymamız lazım kendimizle. Buralara nerelerden geldik" diyebiliyor...

Nerelerden geldiğiniz söyleyeyim...

Villalardan geldiniz, 500 bin Euroluk primler alıp geldiniz.

Ama işte hata burada başlıyor. Bir insana işini yaptığı için villa verirsen olacağı bu.

Milli Takım'a seçilmek, o formayla oynamanın önemli olduğu aşılanmalı.

Şimdi sorunları çözme zamanı. Herkes eteğindeki taşları dökecek, nerede yanlış yapıldı bakılacak...

Çok şey istememiştik

2002'de İlhan Mansız'ın attığı 'Altın Gol' gibi bir şey beklemiştik...

Haberin Devamı

◊ 2008 Avrupa Şampiyonası'nda Semih'in Hırvatistan'a attığı son dakika golünde tanıdık tanımadık herkesle sarılıp gooool diye çığlık atmıştık. Sizden de böyle bir sevinç yaşatmanızı bekledik.