ÖNCEKİ gün Hakkâri dağlarından birkaç fotoğraf geliyor;
DHA gönderiyor.
Dağların zirvesinden yaylaya doğru,
Uzaklarda ip gibi dizilmiş yürüyen birileri...
Fotoğraflar beni öylesine çarptı ki...
Çarptı çünkü;
Ben 30 yıl öncesinden,
O dağların uzak ve sarp zirvelerinde ip düzeninde yürüyenleri hatırlıyorum.
İşte o yüzden çok eskilere götürüyor bu fotoğraflar...
Acılı günlere...
O günlerde 'Kalekol'ların nöbet yerinden çoook uzaklardaki sıra dağlara doğru bakınca,
Zaman zaman ip gibi dizilmiş birilerinin silüet zinciri görülürdü.
Teröristlerin görüntüsüydü bu.
Hakkâri dağlarında, Şırnak zirvelerinde görülürdü.
Erzincan üzerinden Karadeniz'e gitmek isteyenler olurdu.
Haberin DevamıO zamanlarda;
Hakkâri'nin sarp dağlarında muazzam çatışmalar olurdu.
Tuzaklar, kanlı baskınlar...
Dağ Komando Taburu'na davet edildiğimizde Mehmetçiklerin "Allah Allah" nidalarıyla helikopterlere bindiğini görürdük. Tüylerimiz diken diken olurdu.
Kanlı terör günleriydi.
Geldik bugünlere...
Şimdi gördüğüm fotoğraflar;
30 yıl sonra yine aynı dağlarda;
Yine uzaklarda silüet halinde yürüyen birileri.
Ama bu defa teröristler değil.
Doğaseverler, doğa fotoğrafçıları.
Harika bir görüntü.
Nasıl mutlu oldum bilemezsiniz.
Bu fotoğrafları görünce içimdeki bütün dağlara "bahar geldi"...
Doğaseverler; Cilo Buzulları, Berçelan Yaylası ve Marünis Şelalesi'nde yürüyorlar.
"TERÖRSÜZ TÜRKİYE" İŞTE BUDUR
Doğa Sporları Kulübü Başkanı Emin Noyan

13