Kadınların gücüne güç katıyor

'Herkes Kocama Benziyor', oyuncusu Pınar Güntürkün'ün çarpıcı performansıyla dikkat çekiyor. Mizah ve öfke dozunu iyi ayarlamasıyla da klişeleşmiş kadına yönelik şiddet oyunlarından ayrılıyor.HERKES KOCAMA BENZİYOR (BEŞ ÜZERİNDEN ÜÇ BUÇUK YILDIZ)KADIKÖY EMEK TİYATROSU Yazan: Alis Çalışkan Yöneten: Hakan Emre Ünal Oyuncu: Pınar Güntürkün Süre: 70 dakika Ne zaman, nerede: 1 Ağustos Pazartesi 21.00'de Selamiçeşme Özgürlük Parkı'nda. Bilet fiyatı: 50 ve 70 liraKadın öyküleri anlatan oyunlar -özellikle de tek kişilik performanslar- gün geçtikçe artıyor. Ara ara klişelere saplanan, kadınların maruz kaldığı baskıları, şiddeti, tacizi kanırta kanırta anlatan işlerle karşılaşsak da neyse ki serinkanlı bakışıyla içimizi soğutan çok sayıda nitelikli kadın oyunu da var. 'Herkes Kocama Benziyor' tek kişilik kadın oyunları arasında sivrilenlerden biri. Alt sınıftan, üstelik pavyon gibi; koşulların, karakter öykülerinin çok sert olduğu bir mekândan gelen öfkeli bir anlatı bu. Ama o öfkeyi aktarırken metne yerleşen mizah dozu, daha mühimi, hikâyeyi sırtlayan Pınar Güntürkün'ün çok doğal ve etkili oyunculuğu, bu oyunu klişe 'kadına yönelik şiddet' öykülerinden ayırıyor.Haberin DevamıPavyonda tuvaletçi olarak çalışan, iki çocuklu Ayten'in hikâyesi bu. Son dönemin üretken, genç, yerli oyun yazarlarından Alis Çalışkan'ın kaleme aldığı oyun, Hakan Emre Ünal'ın yönetiminde sahneleniyor. Kocası çekip gidince çocuklarıyla bir başına hayat mücadelesinin içinde kalan Ayten'in yolu pavyona düşer, burada zorlu hayatlar sürdüren başka kadınlarla kesişir hayatı.'Herkes Kocama Benziyor' temelde Ayten'in özsavunma hikâyesinin anlatısı. Ama bir yandan da müzik kulağı güçlü, sesi heybetli, türkülere sevdalı ve cesur bir kadın olan Ayten'den diğer kadınların öykülerinden kesitleri de dinleriz. Bu kesitler yer yer oyun akışında dağınıklığa sebep olmuşsa da oyuncunun sahneye ve seyirci alanına hâkimiyeti öyle güçlü ki metindeki kopukluklar göze batmıyor. Kendinizi "Ayten şimdi ne anlatacak acaba" diye heyecanla beklerken buluyorsunuz. Ayten'in içinde biriken öfke, ellerinden, gözlerinden dolaysız bir şekilde geçiyor seyirciye. Güntürkün'ün doğaçlamaları da oyuna ayrı bir katman ekliyor.Haberin DevamıÖfkemizi diri tutarak kadın mücadelesinin sesini hep yüksek tutmamız gereken zamanlardan geçiyoruz. 'Herkes Kocama Benziyor'dan yükselen öfke ve kadın gücü, bu sese ses katan işlerden biri.Ayten'in içinde biriken öfke ellerinden, gözlerinden dolaysız bir şekilde geçiyor seyirciye. BU HAFTA SAHNELERDETarihi gerçeklerle doluYaşamaya