Kılıçdaroğlu'nun sokağa çıkıp çıkamayacağı meselesi

Kemal Kılıçdaroğlu taraftarı değilim. Hiç sempatim yok kendisine.

Ancak Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik söylenen "sokağa çıkamaz" sözü hiç benlik değil. Sevmiyorum bu yaklaşımı, fena halde yadırgıyorum.

*

Kılıçdaroğlu'na "sokağa çıkamaz" diyenlerin günü geldiğinde Özgür Özel için de aynısını demeyeceklerinin garantisi yok.

Baykal'a neler dediklerini biliyoruz. Muharrem'e neler yaptıklarını biliyoruz. Kemal'e nasıl yaklaştıklarını görüyoruz.

En minik bir kusurda, en küçük bir yalpalamada Özgür Özel'e neden torpil geçsinler ki

*

Gün gelir de Özgür Özel için de "sokağa çıkamaz" denirse...

Bende oluşacak duygu değişmez, antipatiyle dopdolu olurum.

*

Çünkü ben bu "sokağa çıkamaz" tehdidinin kendisini sevmiyorum.

Çünkü bu sözde...

- Gerekçesiz bir kibir.

- Dayanaksız bir nobranlık.

Haberin Devamı

- Gerçeklikten kopuk bir özgüven.

Görüyorum.

*

"Sokağa çıkamaz" yaklaşımının arkasında... Kendini "sokağın sahibi" olarak görme hastalığı var.

Sokak yekpare değil ki.

Sokakta bambaşka duyarlılıklar, bambaşka anlayışlar, bambaşka yaşam tarzları var.

*

"Sokağa çıkamaz" diyenler, sokaktaki herkesin kendileri gibi olduklarına en keskin biçimde iman ediyorlar.

Sosyal medyadaki yankı odalarının büyüsüne kapılarak sokaktaki herkesin...

Kendileri gibi nefret ettiklerine, kendileri gibi öfkelendiklerine, kendileri gibi hayata baktıklarına inanıyorlar.

Bir / iki sosyal medya videosu yetip de artıyor bu inanca sahip olmalarına.

*

"Sokağa çıkamaz" diyenler, Kılıçdaroğlu sokağa çıktığında neyle karşılaşacağını düşünüyorlar acaba

Öldürüleceğini mi düşünüyorlar "Vurun Kemal'e" diyerek linç edileceğini mi düşünüyorlar Kafa göz dalınacağını mı düşünüyorlar

*

En fazla bazıları tarafından protesto edilebilir Kılıçdaroğlu.

İyi ama sokak, sadece Kılıçdaroğlu nefretiyle dopdolu olanlardan ibaret değil ki.

Bin türlü duygu, bin türlü farklılık, bin türlü yaklaşım var sokakta.

Kemal Kılıçdaroğlu'nu protesto edenler olabileceği gibi pekâlâ alkışlayanlar da olacaktır.

*

Bütün sokağın istisnasız Kemal Kılıçdaroğlu nefretiyle dopdolu olduğunu düşünmek ve buna samimiyetle inanmak...

Haberin Devamı

Kendinden başkalarını adam yerine koymamaya dayalı aşırı kibirli tutum gibi geliyor bana.

"Sokağa çıkamaz" sözüne karşı geliştirdiğim antipatinin temelinde bu var galiba.

FAVORİ DİZİMİN EN KLAS ADAMI MÜSLÜMAN OLMUŞ

"Gus" karakteri bütün zamanların en iyi dizisi "Breaking Bad"in...

En tuhaf, en prensip sahibi, en soğukkanlı, en sağlam, en karizma, en klas, en iş bitirici, en intizamlı, en göz dolduran, en kendine özgü karakteriydi.

*

"Gus"a hayat veren oyuncu Giancarlo Esposito, Fas'ta İslam'dan çok etkilenmiş ve Müslüman olmuş.

Kelime-i şehadet getirmiş, namaz kılmış.

*

Yabancıların Müslüman olmasından kolay kolay etkilenmem. "Kendini kurtarmış" der geçerim.

Haberin Devamı

Ama söz konusu "Gus" olunca biraz farklı yaklaşıyorum.

Elimde değil. Dizinin fanatiği olarak...

"Adamımızdın Gus... Şimdi daha da adamımız oldun" falan diye coşkuya kapılıyorum.

EDİP DEĞİL ECE

Kemal Kılıçdaroğlu ekibinin en etkili isimlerinden Ali Haydar Fırat, Özgür Özel cephesine bir Edip Cansever dizesiyle laf sokuşturmak istemiş.

*

İki şey söyleyeceğim:

- BİR: O dize Edip Cansever'in değil Ece Ayhan'ın.

- İKİ: Söz konusu dize, bağlama hiç mi hiç oturmamış.

SİZ HEP BERABER BEN TEK BAŞIMA

"Kurtuluş yok tek başına / Ya hep beraber / Ya hiçbirimiz".

Özgür Özel çevresinin en önemli sloganı bu.

*

İzmir Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP'den bireysel kararla istifa ederek kurtuluşu tek başına hareket etmekte aradı.