Yavuz Donat

Sabah

Sözün bittiği yer

İDLİB Cilvegözü... Sınır kapısı... TIR kuyruğu... Yardım TIR'ları... 4 milyon nüfuslu İdlib'e gidiyoruz... Yol boyunca kasabalar, köyler... Fırınlar... Marketler. Ürünlerin çoğu Türk malı. Alışveriş Türk lirası ile... Ya da dolarla. Suriyeliler'in arasına giriyoruz... İlk izlenimler: Etrafımızı saran çok... Her yaştan. Herkes bir şey söylüyor... Mi

Tek maddelik gündem: Suriye ile normalleşme

HATAY Fransızlardan kalma bir sabun fabrikası... Savon Otel... Tarih kokulu bir mekân... Antakya'daki evimiz. Kahvaltı masası kalabalık... Siyasetçi de var, sivil toplum lideri de. Kanaat önderi de, belediye başkanı da. Çiftçi, turizmci, taşımacı, ihracatçı da var. İsimlerini unuttuklarımız kusura bakmasınlar: Hüseyin Yayman... Adem Yeşildal... Mev

Sezar'ın hakkı Sezar'a

HATAY Ziyaret ettiğimiz yerlerde dikkat ediyoruz... İlin, ilçenin "liderleri" halkın arasına giriyorlar mı Seçilmişler... Atanmışlar... Milletvekilleri. Vali Rahmi Doğan... Kars Valisi iken... Halkın içindeydi. 4 yıldır, Hatay Valisi... Sahada... Çarşıda... Okulda... Garip gurebanın yanında. Sezar'ın hakkı Sezar'a... Rahmi Doğan'ın hakkını teslim e

'Bölge valisi' gibi

HATAY Rahmi Doğan... Hatay Valisi... Ama... Geldik ve gördük ki... "Bölge valisi" gibi... Şöyle ki: Hatay... 2 milyon 100 bin nüfus. Kuzey Irak... İdlib... 3 milyon 750 bin kişi... Rahmi Doğan'ın görev alanı içinde. Kuzey Irak'ın diğer yanı... Afrin... Nüfus 750 bin... Yine Rahmi Doğan'dan sorulur... Sığınmacıları da ekleyin... Toplayın... 7 milyon

Algı ve olgu farkı

ŞIRNAK Bu coğrafyaya gelmeden önce... "Soranlar, uyaranlar" olmuştu:- Terör... Güvenlik sorunu... Gitmesen olmaz mı Güneydoğu konusunda... Toplumun bir kesiminde... Anarşi... Terör... Korku algısı var. Oysa... Olgu çok farklı. Mersin, Trabzon, Antalya ne kadar güvenli ise... Şırnak da o kadar güvenli... Huzur içinde. 1. Güneydoğu'da çok güzel şeyle

Özel ve güzel

ŞIRNAK Gabar Dağı'na giden yolda... Akçay köyünde... Kasrik beldesinde... Cudi Dağı civarında... Arazi araçları gördük... Yüksek tekerlekli... Jeep... Jeep... Jeep. Araçlar... TPAO'ya ait... Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı. Ayrıca... Şehirde... Otelde... Sağda solda mühendisler gördük... TPAO personeli. Sorduk... Araştırdık... Ve öğrendik ki: T

Sınır ve ötesi

HABUR Cizre'den Silopi'ye gidiyoruz... Yolun sağında Dicle Nehri... Nehrin karşı yakası Suriye.Karşımızda Cudi Dağı. Trafik yoğun... TIR... Kamyon... Tanker... Otobüs... Otomobil. Ve... Türkiye-Irak sınır kapısındayız... Habur'da. Ormanda gibiyiz. TIR, kamyon, tanker ormanı. Yüzlerce... Hayır binlerce. Habur... Ana-baba günü... Bayram yeri gibi. 29

Dar alanda kısa paslaşmalar

Ankara'da hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde... "Siyasi havadan" söz ediyoruz. Seçime daha aylar var ama... Kampanya başlamış gibi. Ortalık toz duman. Kulisler, Kırkpınar misali... Herkes birbirine elense çekiyor. Bugün... Siyaset manzaraları... Partiler... İsimler... Konuşulanlar... Beklentiler... Hesaplar. Anahtar Altılı masa yol alamı

Gözün aydın Türkiye

FİLYOS (ZONGULDAK) Rüyalar gerçek oluyor... Türk mühendisi, Türk işçisi Karadeniz'de destan yazıyor... Cumhuriyet'in eseri... Ne kadar gurur duysak yeridir. Zonguldak... Çaycuma ilçesi... Filyos beldesi... Buraya liman yaptırmak, Osmanlı padişahı 2'nci Abdülhamid'in hayaliydi... 150 yıllık hayal gerçekleşiyor. Karadeniz'de doğalgaz aramak... Büyük

Şehre hanım eli değmiş

BARTIN Asım Kulak... Eski milletvekili... Ve eskimeyen bir siyasetçi... Sürekli sahada, halkın içinde... Sorunları dinliyor... Çözmeye çalışıyor. Vali Yardımcısı Uğur Karakaya... Bartın'ı birlikte gezdik. Tam bir yıl önce gelmiştik... Sorduk... "Bartın'da neler değişti" Asım Kulak... "Şehre hanım eli değdi" dedi. Dr. Nurtaç Arslan... Eski kaymakam.