Selda Uskan

Selda Uskan

Takvim
Yaşam 283 yazı 0 takipçi

Esas olan ruhun asaleti

Selda abla hep dersiniz ya, "Köklü aileler mal varlığını ya 'Fatih yangınında' kaybetmiştir ya da her ailede mutlaka var olan 'o adı batası hovarda dayı' yemiştir!" Yıllar önce dedemlerin başına ikisi birden gelmiş; sonuçta sararmış bol fotoğraf ama boş bir cüzdanla kalakalmışlar. Ama dedem yılmamış o yoksul haliyle nineme talip olmuş... Ve dillere

Cerrahinin yetmediği tek uzvum!

Selda abla, benim sorunum boyumun 156 cm olması. Ne dersin bilmem ama şunun farkına vardım; Türk kızlarının zengin olması için 180 boyunda olması yeterli... Bir kere ya manken oluyorsun ya oyuncu. Kocanın ise en zengini talip oluyor. Son örneğini dün ekranda gördüm; kızı program sunsun diye çıkartmışlar, Allah affetsin, benim yüzüm yanında taş bebe

Seyrettikçe şükrediyorum!

Selda hanım 65 yaşında emekli öğretmenim. İki evlilik yaptım, çok istememe rağmen çocuğum olmadı. Hele bir kız çocuğu için neler vermezdim Hala da nerde görsem yüreğim sızlar... dı, taa ki emekli olup Müge Anlı izlemeye başlayana kadar! Tahmin ettiniz Selda hanım, programa katılan 'ana-babayı reddedip tehlikeli adamlara kaçan' ve ardından o ana-bab

Selda abla annem çıldırdı

Selda abla koş yetiş... Annem -ki senin en sıkı takipçin- menopoza girdi ve adeta kişilik değiştirdi. Her şey için olay çıkarıyor. En büyük düşmanı –bir zamanlar ailesini çiğneyip kaçtığı- kocası! Babama bir şey yapmasından korkuyoruz. Rumuz; Eda DÖNEMSEL DELİLİKLER S.U. CEVAP; Eda'cım sözünü ettiğimiz menopoz kimine göre bir tür dönemsel delilik.

Üçüz gibi geziyoruz

Selda abla, 21 yaşında nişanlı bir kızım... Annem 41, kayınvalidem 43 yaşında... İkisi de aynen benim ölçülerimde 50'şer kilo olup 36 beden elbise giyiyorlar... İşte bu benzerlik benim en büyük kabusum! Anlatma nedenim ise sizi ve okurlarınızı biraz olsun tebessüm ettirmek, yoksa ben de biliyorum bu iki kadının beni taklit etmelerinin sonu gelmeyec

Oğluma söz geçiremiyorum!

Selda hanımcım 64 yaşındayım, 44 yaşında oğlumla hayatı paylaşıyoruz. Bu sütunlarda her şeye parmak bastınız ama 'evliliği cehennem gibi gören evlatlardan' bahsetmediniz. Bence bu ülkenin de sorunu. Misal benim oğlan diyor ki, "Bu devirde ev bark kurmak pahalı, sonra bunun düğünü var, takısı var... Sonra çocukların bakımı eğitimi... Ben bunların hi

Arkadaşımın aşkısın

Selda abla geçenlerde yayınladığınız e-postada sözü geçen 'ablamın eski aşkıyla evleniyorum' olayının ben de 'arkadaş' versiyonunu yaşıyorum. Yani arkadaşımın 35 yıl önceki çocukluk aşkıyla evlendim. İkisi arasında gözle görülen hiçbir yakınlaşma olmamasına rağmen içim içimi yiyor. Bu arada ortak tanıdıklarımız da (yıllardır aynı mahalledeyiz) "Ah

Ablamın sevgilisiydi

Selda hanım merhaba! Size yazma nedenim, aslında vicdanımı susturmak için... Olayı başından anlatayım... Çok eskiden, ablam 17 yaşındayken, mahalleden bir çocukla (adına Ahmet diyelim) büyük aşk yaşadılar... Ama aralarında el ele tutuşmaktan öte bir şey olmadı. Daha sonra babamın tayini ile başka şehre yerleştik. İki kardeş evlendik çoluk çocuğa ka

Aileler baskı yapmasın!

Selda hanım iyi ki varsınız, çünkü insan bazı sırlarını en yakınına bile anlatamıyor. Ben 39 yaşında, 20 yaşında kızı olan bir kadınım. Yaşıtlarım ilk doğumlarını yaparken, ben kızımı evlendirdim. Ama 6 ay sonra kaçarak geldi, damat kötü çıktı. Kaçtığı gece babasıyla bizim koynumuzda yattı, o kadar da çocuk ruhlu. Şimdi gelelim benim yaşadığım kabu

Ya aşklar bitmemişse

Selda abla 22 yıllık evli bir kadınım. Düne kadar da eşim ve kızımla mutlu bir hayatımız vardı. Geçenlerde kayınvalidemi toprağa verdik. Görümcemler, kadının yalnız yaşadığı evi boşalttı, eşyalarını bölüştüler. Bize gelen bohçadan bazı eski fotoğraflar çıktı. Birkaç tanesi, benim eşimin ve büyük teyzenin kızının gençlik resimleri. Bir kalbin içine

Hepimizi sersefil etti

Selda abla hep dersin ya, "Varlıklı ailelerin sonu, ya meşhur Fatih yangını ya da ailenin hayırsız oğlu yüzünden gelmiştir. Biri bütün malı mülkü satıp, tüm aileyi süründürür, diğeri bir gecede evi barkı kül eder!" Aynen böyle oldu abla. Vakti zamanında kocamla zengin diye evlenmiştim. Ama senin o tarif ettiğin 'kayınbiraderden' meğer kocamın ailes

Kendine bir hayrı yok

SELDA ablacım, insanların sorunlarına çok güzel yaklaşıyorsunuz. Umarım bana da yardımcı olursunuz. Selda abla ben tanımadığım bir erkeğe aşık olarak, hayatımın en büyük hatasını yaptım. Kendisiyle iki yıl önce tanıştık. "Evleneceğiz" dediği için yakınlaşmakta mahsur görmedim ve haliyle hamile kaldım. Önce bebeğimi aldırmam için baskı yaptı. Cezaev