Yüzleşme

Acıdır:

Bugün Müslümanların çoğunluğu "tüketim putuna" tapmakta.

Zorlu koşullardadevrimcitavırla ortaya çıkandin,isyancı - reddedici - yenilikçi tavırla doğdu. İtibariyle:

Putlara teslim olmayan, boyun eğmeyen ve köleliği reddeden anlayışıyla büyük kitlelerce benimsendi.

Kur'an'ın dili"sınıfsal" tavrını belli ediyor. Örneğin:

Mele,mülk biriktirmekten dolayı tombullaşmış kimse...

Ağniya, zenginler...

Kaniz, mal yığan, biriktiren...

Müsrif, çaldıklarını hesapsızca harcayan...

Müstekbir, sahip olduğu servet ve makama dayanarak büyüklenen, yasaklar koyan...

Mütref, zenginliği nedeniyle kariyer ve konfor şımarıklığı sergileyen...

İnfâk,kolektif ortakçı ekonomik bir düzen...

Af(v), dulet, zekat ihtiyaç fazlasını verme...

Sa'y, alın teri emek.

Mustazaflar, emekçiler.

Amil, bilinçli eylem koyan emekçi.

Yetim,politik, ekonomik ve toplumsal yönden sahipsiz bırakılarak aşağılanan, hakkı yenen, ucuz işler kendisine layık görülen.

Mahrum, mesleği ve yeteneği olmasına rağmen iş bulamayan veya iş bulması engellenen.

Miskin,işi olduğu halde zorunlu ihtiyaçlarını karşılayamayan.

Necm, insanın emeğinin karşılığını alması.

Muksit, seva, rahman, eşitlikçi demek. Kimseyi kayırmadan ve kimseye pozitif ayrım yapmadan herkese eşit davranmak: İnne'l-lahe yuhibbul-mugisiddin; "Allah eşitlikçileri sever."

Kur'an'da "eşitlik" üzerine çok kelime var.

Kelimelerin içeriğini değiştirdiler.

Dininsosyal adaletiniunutturdular.

Ezilenlerin rehberi devrimci dinedünyadan el çektirildi!

Devrimci doğan din, nasıl egemenlerin hegemonyasına sokuldu

Mülkiyetin kamu değil, birey eğilimli okunmasınaEmeviler Muaviyeyol açtı: "Bütün mal Allah'ındır" deyince İslam'ı ilk kabul eden sahabelerden Ebuzer itiraz etti:

-"Sen bütün mülk Allah'ındır diyerek, kendini Allah'ın unvanıyla bu mülkün sahibi olarak görüyorsun. Halbuki 'mülk halkındır' demen gerekiyor."

Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir, demektir bu...

Adalet mülkün temelidir, demektir bu...

Zamanladini kontrolü altına alanlarayet ve hadisleri çıkarlarına göre yorumlayarak tartışmalı din ortaya çıkardılar!

İpek giyme, şarkı dinleme gibi absürtler din sayıldı!

Mısırlı din bilginifilozofHasan Hanefi'ye kulak vermek şart:

-"Ritüel ve törenlerin