Mahşerde Hamza sorarsa ne diyeceğim

İlk yazılışında Hz. Hamza'nın faziletlerini, katıldığı savaşları anlatan bir kitap olabilir. O kitaptan bugüne bir şey kalmamış. Fakat var olduğu biliniyor.Sonraları insanlar o öyküleri zenginleştirmiş, anlatıcılar ve yazıcılar yeni 'macera'lar ilave etmişler.İslam Ansiklopedisi'nde Hamzanameler'in kaynağının "Tarih-i Sistan'da adı geçen Kıssa-i Megazi-i Hamza adlı kayıp bir kitap" olabileceği yazıyor. Ancak buradaki hikayelerin kaynağı Hz. Hamza değil Harun Reşid'e isyan eden, Sind, Hind ve Serendib'e seferler yapan Hamza bin Abdullah adlı bir Harici savaşçı. if(!googleAdm.includes('1659295543843')){ googleAdm.push('1659295543843'); googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('105383585desktop_yazaryazidesktop_yazaryazi_icerikici_sc', 640, 300, 336, 280, 300, 250, 'div-gpt-ad-1659295543843-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.enableServices(); }); } googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1659295543843-0'); }); Harici ama, Hamzanameler daha çok Hariciler'i 'hariç'te tutmaya meyyal Şiiler ve Sünniler tarafından benimsenmiş.Anlaşılan her anlatan destanı meşrebine göre bezemiş.Köse'nin odasında bir garip misafir anlatıyor Hasan Aycın'a destanı.Köse, muhtemelen köyün korucusu. Ya da korucuya benzer bir adam.Ya misafir"Elini öpmek için eğildiğimde şaştım kaldım; nasıl olmuşsa olmuş, eli yok olmuştu.""Koluna baktığımda şaşkınlığım bir kat daha arttı; omzundan itibaren kolu da yoktu."Destan'ın havasına uygun bir anlatım. if(!googleAdm.includes('1659295583181')){ googleAdm.push('1659295583181'); googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('105383585desktop_yazaryazidesktop_yaziyazar_icerikici_sc', 300, 250, 640, 300, 336, 280, 'div-gpt-ad-1659295583181-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.enableServices(); }); } googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1659295583181-0'); }); Merak ettim Sordum Hasan Aycın'a.Anahtar cümle: "Kahverengi cübbesinin altına samani bir mintan giymişti; buğday benizliydi."Birkaç yüzyıllık, eski bir kitapmış. Kahverengi ciltli, yaprakları samani, herhalde samani olan kitabın makta kısmı. Yani kitabı kapatınca sayfaların kesim yerinin oluşturduğu renk. Sayfalar da buğday rengi.Başlığı "Haza Kitab-ı Nam-ı Hamza-i Amm-i Muhammed."Hasan Aycın'ın Sahibkıran'ı Cennet'te başlıyor. Malum, Adem Aleyhisselam ve zevcesi, İblis'in yanıltması yüzünden yeryüzüne iniyorlar. if(!googleAdm.includes('1659296099883')){ googleAdm.push('1659296099883'); googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('105383585desktop_yazaryaziYazar_yazi_icerikici_03_SC', 336, 280, 640, 300, 300, 250, 'div-gpt-ad-1659296099883-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.enableServices(); }); } googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1659296099883-0'); }); Sonra diğer peygamberlerin, Habil'in, Kabil'in, Hz. İbrahim'in kıssaları.Başka Hamzanameler'de var mı bu kıssalar Bilmiyorum.Ama bütün Hamzanamelerde iyiler ve kötüler var ve iyilerin hemen hepsi peygamberlerle irtibatlı. Kötülerin çoğu da kötülerle.Geçen yazıda bahsi geçmişti. Camasb, Kur'an-ı Kerim'de adı geçmeyen nebilerden Hz. Danyal'ın oğlu.Hasan Aycın'ın Hamzaname'sinde Camasb yok. Camasb'ın oğlu Buhset Hamal var. Fakat Camasb'ın hikayesiyle Buhset Hamal'ın hikayesi aynı.Keykubat'ın sarayındaki vezirlerden Argis-i Hanif de İbrahim Aleyhisselam'ın yolunu takip eden bir muvahhid. Argis, Şah'ın etrafında. Ama işret alemlerine katılmıyor. Ya bir kenardan izliyor ya da ibadetle meşgul oluyor. if(!googleAdm.includes('1659296474306')){ googleAdm.push('1659296474306'); googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('105383585desktop_yazaryazidesktop_yazaryazi_icerikici_04', 300, 250, 336, 280,