Mutabakatların gereğini muhataplarımız da yapsın

ŞırnakMilli Savunma Bakanı Hulusi Akar, beraberinde Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) komuta kademesi ile Irak sınırındaki birliklerde inceleme ve denetlemelerde bulundu. Akar, Afrin merkezine yapılan ve sivil insanların hayatını kaybettiği terör saldırısına ilişkin, "Hedeflere karşı süratle operasyonlarımızı başlattık. Şu ana kadar 18 terörist etkisiz hale getirildi. Oradaki faaliyetleri arkadaşlarımız sürdürmeye devam ediyorlar. Füze saldırısının Tel Rıfat denilen bölgeden olduğunu tespit ettik ve bununla alakalı daha önce biliyorsunuz bazı mutabakatlarımız oldu bazı ülkelerle. Bu çerçevede bize düşen mutabakatlar çerçevesinde bizim sorumluluklarımızı, görevlerimizi yerine getirdik, getirmeye devam ediyoruz, getirmek için azami gayret gösteriyoruz. Aynı şekilde muhataplarımızın da sorumluluklarını yerine getirmelerini bekliyoruz" dedi. Ülkenin tüm sınırlarında dur durak demeden mekik dokuyan Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar'ın dünkü durağı Irak sınır hattıydı. Akar'ın, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler, Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Musa Avsever, Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Adnan Özbal ve Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Hasan Küçükakyüz ile birlikte gerçekleştirdiği Şırnak ziyaretinde biz de vardık. Sabah erken saatlerde Ankara'nın ayazında çıktığımız yolculukta, Doğu ve Güneydoğu'yu örten bembeyaz örtüyü uçaktan izledik. Bu kara kışta karla kaplı dağlarda her koşulda 24 saat kesintisiz nöbet tutan Mehmetçik'le bir kez daha gururlandık. Karlı dağların arasından indiğimiz Şırnak Havalimanı'nda Bakan Akar ve beraberindekileri Vali Ali Rıza Pehlivan ve diğer yetkililer karşıladı. Buradan helikoptere binen Akar ve beraberindeki TSK Komuta Kademesi, 23. Piyade Tümen Komutanlığı'na geçti. Akar ve beraberindekilerin sınır hattı ve ötesindeki birliklerin komutanlarıyla yaptığı toplantının ardından terörden arındırılan Bestler Dereler Vadisi'ni gören Namaz Dağı'na helikopterle adeta kartal gibi konduk. Yoğun kış şartları altındaki bin 995 metre rakımlı dağda 24 saat sınırları gözleyen "Hudut Kartalları"nı görünce göğsümüz kabardı. Akar ve komutanların ziyareti vatan savunmasını fedakârca sürdüren Mehmetçiklere büyük moral oldu.var taboolaDivId "";var taboolaPlacement "";if (adServiceConfig.isMobile()) {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_mobile1_milliyet-" 6685905;taboolaPlacement"Mid Article Thumbnails_mobile1_milliyet";}else {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_desktop1_milliyet-" 6685905;taboolaPlacement "Mid Article Thumbnails_desktop1_milliyet";}window._taboola window._taboola || ;_taboola.push({ mode: 'thumbnails-mid-a', container: taboolaDivId, placement: taboolaPlacement, target_type: 'mix' });_taboola.push({ article: 'auto', url: 'https:www.milliyet.com.tryazarlartunca-benginmutabakatlarin-geregini-muhataplarimiz-da-yapsin-6685905' });Tek hedef teröristlerŞırnak yolunda Akar'la terörle mücadaleden Ukrayna krizine ve NATO'yla ilişkilere kadar birçok konuda sohbet etme imkânı bulduk. Akar, terörle mücadelede tavizsiz tutumunu bir kez daha vurguladı. Akar'ın verdiği mesajlardan satır başları şöyleydi: "Hepinizin yakından takip ettiği gibi örgütte ciddi bir çöküş var. Bu teröristlerin birbirinden farklı olmadığını veya PKK'nın YPG'den farklı olmadığını veya YPG'nin PKK'nın bir unsuru olduğunu tekrar tekrar dile getirdik. Bu aşamada bazı müttefiklerimizin bu YPG'ye terörist olduklarını bilmelerine rağmen yardım ve destek sağlamalarını da büyük bir endişe ile izliyoruz ve bir an önce bu ülkelerin bunun farkına vararak bu desteği bir an önce kesmelerini de bekliyoruz. Bu çerçevede faaliyetlerimiz sürecek. Teröristlerin silahlarını bırakıp adalete teslim olmaktan başka çareleri olmadığını da görmeleri lazım. Teröristlerin elebaşları bunları gördüler. Alttakilerin de bunu görmelerini bekliyoruz. Mücadelemiz bu şekilde devam ediyor, edecek ve inşallah bunu başarılı bir şekilde Mehmetçik sonuçlandıracak."18 terörist etkisizAfrin'de önceki gün bir sivil yerleşim birimine saldırı düzenlenmesine ilişkin ise Akar, şunları söyledi: "Dün tamamen sivillerin olduğu bir yerleşim bölgesine, Afrin'e alçakça,kalleşçe bir füze saldırısı yapıldı. Bunun sonucunda da beş sivil vatandaş hayatını kaybetti, 34 kişi de yaralandı. Durumlarını yakından takip ediyoruz. Akabinde hedeflere karşı süratle operasyonlarımızı başlattık. Bu operasyonlar sonucunda şu ana kadar elde ettiğimiz