Kürt Soprano Pervin Çakar'ın sesinin hikayesi

Dünyanın hangi coğrafyasında olurlarsa olsunlar bütün şairler, romancılar, hikayeciler, müzisyenler, ressamlar ve heykeltraşlar estetik yolculuklarında hep hakikati arama çabası içinde olmuşlardır.Bu bağlamda Heiddeger hakikati sanatta bir içkinlik olarak tanımlar. Heiddeger için hakikat, nesne dolayımıyla elde ettiğimiz bir veri olarak kendisini var eder. Dolayısıyla ona göre hakikat sanatta söz konusu olduğunda eserin nesneselliğiyle ilintili olarak ele alınabilir. (1) Böylece Heidegger sanat eserindeki hakikat arayışında bir yönüyle hakikati oluşturan ve onu bir sanat eserinde var olmasını sağlayan şeyin yine eserin kendisine bağlar. if(!googleAdm.includes('1659295543843')){ googleAdm.push('1659295543843'); googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('105383585desktop_yazaryazidesktop_yazaryazi_icerikici_sc', 640, 300, 336, 280, 300, 250, 'div-gpt-ad-1659295543843-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.enableServices(); }); } googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1659295543843-0'); }); Sanatla hakikat arasındaki ilişki konusunda pek çok filozof ve düşünür, estetik bağlamda farklı düşünceler ortaya koymuş ve tartışmışlardır. Ancak estetik yaratıcılığın öznesi olan sanatçılar, meselenin teorik boyutundan çok eserleriyle duygu dünyamızı zenginleştirmeye devam etmişlerdir. Bu çerçevede, bugün Kürt illerinden çıkıp uluslararası alanda pırıltılı bir kariyer elde eden Kürt soprano Pervin Çakar'ın sesinin hikayesini okumaya çalışacağız.Hemen belirtmek gerekiyor ki Kürt müziği vücut bulduğu kültürel iklim bakımından müşterek bir belleği yansıtmaktadır. Dolayısıyla Kürt müziği yaşanan tecrübelerin bir sonucu olarak bir yandan hüznü ve melankoliyi temsil ederken, bir yandan da yüksek enerjili duygu yoğunlaşmasıyla birlikte bizi siyasal bir hafıza alanına taşır. Aynı zamanda Kürt müziği sözlü geleneğin beşiği olduğu gibi Kürt dilinin ve edebiyatının da hafızasıdır. if(!googleAdm.includes('1659295583181')){ googleAdm.push('1659295583181'); googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('105383585desktop_yazaryazidesktop_yaziyazar_icerikici_sc', 300, 250, 640, 300, 336, 280, 'div-gpt-ad-1659295583181-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.enableServices(); }); } googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1659295583181-0'); }); 1981 yılında Mardin'in Derik ilçesinde doğan Pervin Çakar, sahneye ilk kez 2004 yılında 10. UluslararasıEskişehir Festivali'nde Carl Orff'un Carmina Burana eserinde çıktı. Ardından, Handel'in Deidamia Operası'nın Türkiye'deki ilk gösterisinde "Nerea" rolüyle yer aldı. Çakar, Luciano Pavarotti Vakfı ile Luciano Pavarotti anısına çeşitli konserler verdi; Andrea Bocelli, Jeff Beck, Elisa, Zucchero, Jovanotti, Ennio Morricone ile Lucianos Friends adlı projede Pavarotti'nin ölüm yıldönümü anma konserinde yer almıştır. 2013 yılında Macerata Opera Festivali'nde Christopher Franklin yönetiminde Benjamin Britten'ın Bir Yaz Gecesi Rüyasıadlı operasında Tytania rolüyle Arena Sferisterio'da sahneye çıktı. if(!googleAdm.includes('1659296099883')){ googleAdm.push('1659296099883'); googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('105383585desktop_yazaryaziYazar_yazi_icerikici_03_SC', 336, 280, 640, 300, 300, 250, 'div-gpt-ad-1659296099883-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.enableServices(); }); } googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1659296099883-0'); }); Çakar sanatsal yolculuğunda uzun ve zor olanı seçti, operayı Ankara Operası'nda çalışırken İtalya'dan davet aldı ve ver elini İtalya Burada bir süre eğitim bursu alan Pervin Çakar hikayesini şöyle anlatıyor: "İlk yıllarımda İtalya'dan devlet bursu alıyordum, Türkiye'den Osman Kavala'nın yardımları da vardı. İtalyanca öğrendim ve oradaki yaşamımı idame edebileceğim duruma ulaşınca, yani ikinci yılımda, başka insanların da bu burstan faydalanması için burs