Geççek

Geçtiğimiz hafta Tarkan'ın yeni şarkısı 'Geççek' yayımlandı ve deyim yerindeyse yer yerinden oynadı. Sözü ve müziği Tarkan'a ait olan 'Geççek'in düzenlemesinde Ozan Çolakoğlu imzası yer alıyor. Şarkının yayımlanacağı haberi Şubat ayının başında sanatçının sosyal medya profillerinden duyurulmuştu. Bu duyuruyu bir hafta sonra Youtube Shorts tanıtımları takip etti. 17 Şubat akşamı merakla beklenen yeni Tarkan şarkısını önce Youtube'taki klibiyle yayına girdi hemen ardından da tüm dijital platformlarda yerini aldı.Yapımcılığını Hitt Müzik Prodüksiyon'un üstlendiği 'Geççek' Tarkan'ın pandemi döneminde tüm dünyanın yaşadığı bu belirsiz zamandan bir anlamda pozitif bir çıkışı vadediyor. Sanatçı kendisinin de herkes gibi bu zor dönemi sancılı atlatıp, üzerine 2 senedir dünyadaki türlü negatif ve olumsuzlar ve hatta doğanın aldığı yaralar da eklenince umudunu kaybetme noktasına geldiğini belirtmiş. Bu duygular sanatçının içinde 'Geççek'in melodisini ve sözlerini uyandırmış.Umuda giden yolu bu şarkıyla yeniden yakalayan Tarkan, 'Geççek'in video klibinde de hislerini çeşitli duygu ve durumdaki insan tiplemeleriyle anlatmış. Yönetmenliğini İrfan Yıldırım'ın, prodüksiyonunu Anima İstanbul'un yaptığı video 4 günde tamamlanmış. Çekimleri İstanbul'da 20'den çok lokasyonda ve 30 oyuncunun yer aldığı toplamda 60 kişilik büyük bir ekiple gerçekleştirilmiş.Youtube'daki klibin izlenmesi ben bu yazıyı yazarken 21 milyon izlenmeyi geçmiş durumdaydı. Bu aslında yeni bir Tarkan şarkısının ne kadar da özlendiğini ispatlayan en büyük kanıt. Onlarca hit şarkısı olan Tarkan yine tek dinlemede melodisiyle, nakaratıyla akıllara kazınan bir şarkı yapmış. 'Geççek' yayımlandığından beri hakkında yapılan türlü yorumların yanı sıra, aslında anlatmak istediğinin ne olduğuna dair birçok fikir de ortaya atıldı. Tarkan'ın 5 sene sonra bir şarkı yayımlaması zaten başlı başına büyük bir haber konusuyken, 'Geççek' hakkında tüm ülkenin yorum yapmasının Tarkan'ın bu şarkıyı ne kadar büyük bir özenle ve zeki bir bakış açısıyla hazırladığını da gösteriyor.2 senedir Tarkan konseri izlemediğim için bünyemde adeta bir vitamin eksikliği var, onu artık net olarak biliyorum. Kış bitsin, hatta baharı da hemen geçelim ve yaz gelsin. 'Geççek' ile yükselen bu müzik enerjisi eski günlerdeki açık havadaki Tarkan konserlerinde olduğunu gibi hepimizi sarsın istiyorum.Hiroşima ŞarkılarıÖzellikle lasik müzik severlerin kaçırmaması gereken çok özel bir çalışmayı sizlerle paylaşmak istedim. Ayşe Ece Güneşşen ve Mert Solmaz geçtiğimiz sene yazın Roma'da kaydettikleri Yüksel Koptagel'in Nazım Hikmet'in iki şiiri üzerine bestelediği İki Japon Balıkçısı Şarkısını (Hiroşima Şarkıları) bütün dijital platformlarda yayımladılar.Söz konusu şarkılar dijital platformlardaki ilk ve tek stüdyo kaydı olma özelliğine de sahipler. Ayşe Ece Güneşşen ve Mert Solmaz'ın kayıtlarını Türkiye Çağdaş Yaşamı Destekleme Vakfı'nın destekleriyle gerçekleştirdikleri 'Hiroşima Şarkıları' 2019 senesinde kadın bestecilere adadıkları projelerinde repertuarlarına ilk kez dahil ettikleri eserlermiş.Nazım Hikmet'in Güneşi İçenlerin Türküsü ve Japon Balıkçısı şiirleri üzerine bestelenen Deux Chansons du Pêcheur