En büyük hayali 'yeraltı müzesi'

"En büyük hayalinin 'yeraltı müzesi' olduğunu söyleyen" Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin, Milliyet'e açıklamalarda bulundu.İzmir'e görevim gereği sık gelir giderim. Ancak Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin ile ilk kez tanıştım. Sakinşehir'in başkanı yaptığı çalışmalarla ilgili bilgileri ard arda sıralamaya başladı. İlçedeki yatırım ve projelerini anlatırken heyecanlı gördüm. En büyük hayalinin 'yeraltı müzesi' olduğunu söyledi Yetişkin. Konuyuaçtı, ayrıntılarını paylaştı. "Bu projeyi Tunç Başkanla paylaştım. Gemi verecekti, biz de onun üzerine tank ve uçak koyup batıracaktık. Ama beklemediğimiz bir durumla karşılaştık, izin çıkmadı. Biz de, 'O zaman gemiyi batıralım' dedik. Her türlü çalışmamızı yaptık, bekliyoruz. Kentimize turist geliyor ancak döviz girdisi sağlayacak yabancıların gelmesini istiyoruz. Bu projeyi bu yüzden çok önemsiyorum" dedi. İlçelerindeki mavi bayraklı plaj sayısını her geçen gün artırdıklarını, iki plaj daha ilave ettiklerini söyleyen Yetişkin, en uzun sahile sahip Ürkmez'de deniz festivali düzenlemeyi düşündüklerini kaydetti, "Yetiştirebilirsek 14 Ağustos'ta bu etkinliği hayata geçireceğiz" dedi. Yaz sezonunda nüfuslarının 400 binlere ulaştığını, en büyük sıkıntının içme suyu olduğunu söyleyen Yetişkin, şöyle devam etti: "Şimdi içme suyu şebekesini değiştiriyoruz. 50 yıl kullanabileceğimiz borular döşeniyor. Özellikle Başkanımız Tunç Soyer ile diyaloğumuz çok iyi. Birçok problemi yazışmadan birlikte çözebiliyoruz" dedi.'Tercih edilen bir ilçeyiz'Başkan Yetişkin, sözlerine şöyle devam etti: "Citta-slow, kooperatifler, temiz gıdaya erişim, kültür-sanat faaliyetleri gibi fırsatlar Seferihisar'ı bir cazibe merkezi haline getirdi. Özellikle büyükşehirlerin trafiğinde, yoğunluğunda, koşturmacasında yaşamakta zorlanan insanların tercih ettiği bir ilçe olduk.Seferihisar Belediyesi olarak devam eden projelerimiz ve hizmetlerimizin yanında üç temel vizyonumuz var. Birincisi, sürdürülebilir yöntemlerle vatandaşı ekonomik krizden korumak. İkincisi, yerel üreticiyi ve özellikle genç çiftçileri desteklemek. Üçüncüsü ise kültür odaklı bir turizm. Bu üç ana vizyonumuzu gelişen bir Seferihisar bilinciyle planlamakta ve sürdürmekteyiz. Sizin de bildiğiniz gibi pandemi hayatımızı çok etkiledi. Biz elbette belediye olarak bu süreçte hiçbir vatandaşımızın mağdur olmaması için sosyal yardımlarımızı ve sosyal belediyecilik kapsamında evde sağlık hizmeti, evde temizlik, yaşlı bakımı gibi faaliyetlerimizin kapsamını artırdık. Fakat bunlar yoksulluğu önleyici hizmetler değil. Biz toprağı bereketli bir ilçeyiz.var taboolaDivId "";var taboolaPlacement "";if (adServiceConfig.isMobile()) {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_mobile1_milliyet-" 6779467;taboolaPlacement"Mid Article Thumbnails_mobile1_milliyet";}else {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_desktop1_milliyet-" 6779467;taboolaPlacement "Mid Article Thumbnails_desktop1_milliyet";}window._taboola window._taboola || ;_taboola.push({ mode: 'thumbnails-mid-a', container: taboolaDivId, placement: taboolaPlacement, target_type: 'mix' });_taboola.push({ article: 'auto', url: 'https:www.milliyet.com.tryazarlareren-akaen-buyuk-hayali-yeralti-muzesi-6779467' });10 liraya alınıyorMandalinası, zeytini, lavantasıyla ünlü bir yer Seferihisar. Öte yandan, birçok tarımsal ürün de yetiştiriliyor. Ekonomik krizde vatandaşın en büyük problemi temel gıda ürünlerindeki yüksek fiyat artışları oldu. Biz kurduğumuz farklı modellerle üretici ile tüketici arasında bir köprü olmaya çalışıyoruz. Yerli üreticiyi destekleyip, ürünlerini üretici pazarlarında, belediyenin marketi olan Halk Market'te satmasını sağlıyoruz. Böylelikle hem üretici ürününü satacak yer bulabiliyor hem de tüketici nitelikli gıdaya ucuza erişmiş oluyor. Böylelikle Türkiye'nin enflasyonu ile Seferihisar'ın enflasyonu bir olmuyor. İstanbul'da 40 liraya alınan sebzeyi bir Seferihisarlı 10 liraya alabiliyor pazardan. Son olarak Seferihisar Dayanışması adında bir kampanya başlatıyoruz. Hazırladığımız web sitesi üzerinden ihtiyaç sahibi ile yardımsever kişileri anonim bir şekilde buluşturduğumuz bir sistem kurduk. Çok yakında yayında olacak. Halk Market projemizi de çok önemsiyoruz. Elimizden geldiğince yaygınlaştırmaya çalışıyoruz. Burada da bahsettiğim modeli uyguluyoruz. Halk Market'te satılan ürünlerin birçoğu yerli üreticiden temin edilip doğrudan Seferihisarlı vatandaşa ulaştırılıyor. Böylelikle ilçenin bir iç ekonomisi de oluşmuş oluyor.Yiyin GariuygulamasıSon olarak esnafı da korumak için Yiyin Gari adında bir uygulama tasarladık. Diğer yemek ve market siparişi uygulamaları modelinde olan uygulamada verilen siparişlerden komisyon kesilmiyor. Uzun zamandır gündemimizde yoksulluk içinde yaşamak istemeyen Yemek Sepeti ve Migros işçilerinin grevi var. Böylesi zamanlarda tüketiciler tüketimden gelen haklarını kullanarak boykot etmek istiyorlar fakat alternatifler de birbirinin benzeri. Yiyin Gari hem tüketicinin hem de üreticinin ya da esnafın içleri rahat bir şekilde kullanabileceği bir alternatif" dedi.Teos Antik Kenti'ni dünya tanıyacakSeferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin, bir kültür turizmi rotası çalışmalarının da olduğunu belirterek, "Seferihisar'da bulunan Teos Antik Kenti 12 İyon kentinden biri. Bu kentler hangileridir derseniz: Selçuk, Çeşme, Urla, Foça, Samos, Sakız gibi kentler. 3 bin yıldan fazla bir zaman önce felsefenin, matematiğin, sanatın temellerinin atıldığı yerler aslında. Teos'un öne çıkan özelliği ise Dionysos Tapınağı da olduğu için Dionysos Sanatçılar Birliği ile anılması. Biz 12 iyon kentini birleştirdiğimiz bir kültür turizmi rotası hazırlıyoruz şu an. Elbette İyon kentlerine yakışır nitelikte bir proje hazırladık. Projenin temel noktası şu: Son yıllarda Türkiye'nin gerek dış ilişkilerinin kötüleşmesi gerek güvensiz bir ülke imajının pekişmesi nedeniyle Avrupalı turist artık buraya gelmek istemiyor. Tatillerini Samos, Sakız, Mikonos gibi Yunan adalarında geçiriyorlar. Projenin iki partner şehri Samos ve Sakız. Samos ve Sakız'a gelen turist sizce Efes'i, Teos'u, görmek istemez mi Ya da Ege'nin doğasını, denizini Elbette eder. Feribotla iki saat sürüyor Samos-Seferihisar arası. Samos Belediye Başkanı ile de görüştük. Kendisi de proje için çok heyecanlı. Bir yandan