Geleceğin dahileri Altıeylül'de yetişiyor

Geçen hafta Balıkesir Altıeylül'ün Belediye Başkanı Hasan Avcı'yı ziyaret ettim, yerel yönetimler yazarımız Eren Aka ve Reklam Müdürüm Gülhan Kaya ile birlikte...Altıeylül Sultan Abdülhamid Han Gelişim Merkezi'ni inşaat halinde gezmiştim, bu kez tamamlanmış halini gördüm.Merkezin ekim ayında hizmete açıldığını, 33.5 milyon liraya mal olduğunu belirten Başkan Avcı, "Burası çok yönlü bir merkez.İçinde ne ararsanız var. Aile danışma merkezi, çocuk üniversitesi, etüt salonları, sinemamız mevcut. Kültür sanat etkinliklerine başladık. Yarı tatilde çocuk şenliği yaptık. Bulunduğumuz yer sosyokültürel olarak biraz geride özellikle çocuklarımızı ağırladık. Sinema ve tiyatro etkinliklerinde 305 kişilik salona 500 kişi geldi. Hala da her hafta pazar günleri iki seans filmi çocuklar aileleriyle izliyor. Günlerini neşe içinde geçiriyor" dedi.Çocuklara önem verdiğini söyleyen Avcı, bir otobüs satın aldıklarını, Balıkesir gezileri de düzenlemeye başladıklarını, 20 ilçeye götürdüklerini belirtti.Sultan Abdülhamid Han Gelişim Merkezi'ni zemin katından en üst teras katına kadar Başkan Avcı ile dolaştık. Muhteşem bir bina ortaya çıkmış, hayran kaldım.Tüm katlarda süren etkinlikleri tek tek anlattı Avcı. Etüt salonlarında sınavlara hazırlanan gençlerin ders aldığını, öğretmenlerin halk eğitimden veya kendi anlaştıkları eğitimcilerden oluştuğunu belirten Avcı, "Buradan 600 öğrenci faydalanıyor. Çocuk üniversitesinde 4 ,5, 6 ve 7'nci sınıf öğrencileri yararlanıyor. Yazılım atölyemiz var. Sanal gerçeklik odasında tasarımları inceliyorlar. 3D yazıcılardan çıktısını alıp robotik bölümünde gerçeğe dönüştürüyorlar. Kadınlara meslek kursları veriyoruz. Örneğin, mutfak atölyesinde yapılanlar kütüphanelerimiz de çocuklara ikram ediliyor. Parçalanmak üzere olan aileler, aile danışma merkezimizden yardım alıyor. Gelen ailelerin çocuklarının kendisini kötü hissetmemesi için özel tasarımlı ayrı bir odamız var, burada bekliyorlar. Vatandaşlarımız bu binayı hizmet binası zannediyor. Değil, onun da projesini hazırlıyoruz. İhalesini bu yıl gerçekleştirip 2024'e yetiştirmek istiyoruz. Yani yerel seçimlere" diye konuştu.var taboolaDivId "";var taboolaPlacement "";if (adServiceConfig.isMobile()) {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_mobile1_milliyet-" 6745769;taboolaPlacement"Mid Article Thumbnails_mobile1_milliyet";}else {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_desktop1_milliyet-" 6745769;taboolaPlacement "Mid Article Thumbnails_desktop1_milliyet";}window._taboola window._taboola || ;_taboola.push({ mode: 'thumbnails-mid-a', container: taboolaDivId, placement: taboolaPlacement, target_type: 'mix' });_taboola.push({ article: 'auto', url: 'https:www.milliyet.com.tryazarlarengin-ugur-agirgelecegin-dahileri-altieylulde-yetisiyor-6745769'