İslam'a Karşı Her Konuda Batı Patentli İlahiyatçı Saldırılar Devam Ediyor

Bir İslam ülkesinde din okulları, İlahiyat ve İslamî İlimler Fakültelerinin faaliyette olması, o ülkede İslam, aslî hüviyetiyle öğretiliyor anlamına gelmez. Önemli olan ecdadımız Selçuklu ve Osmanlıda olduğu gibi, İslam'ın temel kaynakları olan Kitap, Sünnet, İcmâ ve Kıyas-ı Fukaha çerçevesinde programlar yapılması ve buna göre bilgiler verilmesidir. Semavî kaynaklı dinin esası, vahye dayanır. Akıl, vahyi anlamada bir vasıtaaraçtır. Aklı araç olmaktan çıkarıp vahyin yerine koymaya kalkmak, kelimenin tam anlamıyla dehşet verici bir sapkınlıktır. Tarihin bazı dönemlerinde görüldüğü gibi, İslam'ı, aklı esas alan Filozofların görüşleriyle ifade etmek ile bugün İslam ülkelerinde görülen, İslam'ı, aklın ürünü olan SekülerLâik inanç ve yaklaşımla açıklamaya kalkmak, aynı türdendir ve büyük bir ihanettir. Bu konu şu başlıklar altında ele alınabilir: 1. Dinî Çoğulculuk İddia: Yeryüzündeki dinlerin hepsinde semavî olsun olmasın, kutsallık, inanç ve kulluk vardır. Bağlılarının hepsi, inançlarının hak ve doğru olduğuna inanmaktadırlar. Onun için bir din mensubunun diğerine karşı hak-batıl, hidayet-dalâlet, doğru-yanlış, son-önce gibi bir ayırımda bulunmamalı, başka dinleri dışlayıcı tarzda bir ifade kullanmamalı ve dinler arasında tolerans ve "diyalog"a dayalı bir davranış sergilemelidir. Toplumlar arası barışın tesisi için dışlayıcılığın kaldırılması gerekir. Savunanlar: W. Cantwell Smith, John Hick, Paul F. Knitter gibi Oryantalistlere ilâve olarak Mahmut Aydın, Ali Bardakoğlu ve Fazlurrahman bağımlıları. Cevap: Bu ifadeler, Kur'an'a, hadislere, kısaca İslam Şeriatı'na tamamen aykırıdır. Çünkü: 1) Son ilâhî din, İslam'dır (Âl-i İmrân, 19), 2) İslam, Yahûdilik ve Hristiyanlık da dahil bütün inanç sistemlerinin bâtıl olduğunu açıklamıştır (İsrâ, 81), 3) İslam'a, Kur'an'a ve Hazret-i Muhammed'in peygamberliğine -şartsız ve fakatsız- iman eden kişi, Mü'min ve Müslüman'dır (Müslim, İman 1), 4) Toplum barışının sağlanması, kâfirlerin inançlarını toleransla karşılamaya ve kabul etmeye bağlı değildir. Osmanlı toplumunda gayr-i müslimler'in huzur içinde yaşadıkları tarihî bir gerçektir, 5) Toplumda ticarî ve beşeri ilişkiler ile iman ve Müslüman kimliğinin birbirinden farklı olduğunu bilmek, dini doğru anlama bakımından önemlidir. 2. Cennette kâfirler de olacak İddia: "Biz, bir Peygamber göndermedikçe (bir kavme) azap etmeyiz (İsra,15)" âyeti kapsamında ele alınan fetret ehli; putperest, müşrik, (ehl-i kitap) hatta ateist bile olsa, dinî bir yükümlülük altında bulunmadığından âhirette kurtuluşa erecek ve cennete gireceklerdir (DİA "Fetret" maddesi yazarı: Metin Yurdagür). Cevap: Dört Mezhep müfessirleri başta olmak üzere belli başlı müfessirler, konu ile ilgili şu açıklamayı yapmışlardır: 1) Abdürrazzak (ö.211H) "Tefsir"inde, 2) İmam Taberî (ö.310) "Tefsir"inde, 3) İmam Matüridî (ö.333H) "Te'vilat"ında, 4) Ebu'l-Ferec İbn el-Cevzî, Hanbelî (ö.597H) "Tefsir"inde, 5) İmam Kurtubî, Malikî (ö.671H) "Tefsir"inde, 6) Kâdî Beydâvî, Şafiî (ö.685H) "Tefsir"inde, 7) İmam Nesefî, Hanefî (ö.710H) "Medârik"de, 8) İbn Hayyân, Ebu Mervân Hayyân, Malikî (ö.469H) "Bahru'l-Muhît"de, 9) Fahreddin Razî, Şafiî (ö.606H) "Mefâtihu'l-Gayb"de, 10) İmam Suyûtî, Şafiî (ö.911H). "ed-Dürru'l-Mensûr"de, 11) Ebu's-Suûd Efendi, Hanefî (ö.982H) "Tefsir"inde, 12) Şevkânî, Ebû Abdillâh M. İbn Alî (ö.1834M) "Fethu'l-Kadîr"de, 13) Âlûsî, Ş. Mahmud (ö.1854M) "Rûhu'l-Meânî"de, 14) M. Hamdi Yazır Elmalılı, Hanefî (ö.1942M) "Hak Dini Kur'an Dili'nde, Bu eserlerin hiçbirinde "fetret ehli, cennettedir" ifadesi bulunmamaktadır. Bu değerlendirmeye şunlar ilâve edilebilir: 1) Fetret ehli için "necatazaptan kurtulma" vardır. Ancak bu necat, dünyada mı, yoksa âhiret'te mi, olacaktır Ahiret'teki necatkurtuluş ile "cennet" mi, ifade edilmektedir Bunu anlayabilmek için -konu âyet-i kerime olduğu için- tefsir kitaplarına müracaat etmek gerekir. 2) "Biz peygamber göndermeden bir kavme azap etmeyiz (İsra,15)" âyeti, dört mezhebi temsil eden alimlerin tamamına yakını tarafından "biz onları dünyada helâk etmeyiz" şeklinde tefsir edilmiştir. 3) Bu durumda "Fetret ehli"nin Ahiret'te kurtuluşa erip cennete gireceği" görüşü, temelsiz kalmaktadır. 4) Hiçbir İslam alimi, "Ehl-i Fetret, cennette olacaktır" şeklinde bir hadis nakletmemiştir. 5) İmam-ı Rabbanî Ahmed Farukî hazretleri, Fetret ehlinin Ahiret'te hesap görüldükten sonra hayvanlar gibi toprak olacağını beyan etmiştir (Mektubât, I259, III44. Mek.). 3. Cehennem ebedî değil İddia: "Kâfirin Cehennemde ebedî olarak kalması, Cenâb-ı Hakk'ın merhamet ve şefkatine nasıl sığabilir" sorusuna, Bediu'z-zamân şu cevabı vermiştir: "Kâfirlerin dünyada yaptıkları âmal-i hayriyelerine (iyi işlerine) mükâfeten şu merhamet-i ilâhiye'ye mazhar olduklarına dair işârât-ı hadisiyye (hadis-i şeriflerin işareti) vardır." (İşârâtü'l-İcâz, s. 90) Cevap: İfade yanlıştır ve mesnetten yoksundur. Çünkü: 1) Bu konuda bir tek hadis yoktur. Kendisi de gösterememiştir. Hak teâlâ, Mü'min'e cenneti, kâfire de cehennemi hazırlamıştır. Her ikisinin de sonsuz olduğunu beyan buyurmuştur (Tevbe, 68; Nisâ, 57). Ahiret'te rahmet, sadece Mü'minleredir (Taberî, Fatiha 1-3). İddia: "Allahü teâlâ -Ehl-i kitap gibi- müşrik olmayan inkârcıları bağışlayabilecektir" (Hayrettin Karaman, M. Çağrıcı, İ.K. Dönmez ve S. Gümüş; Diyanet tefsiri, Nisa, 48. âyetin tefsiri). 2) Bu iddia, hiçbir âyet ve hadise dayanmadan Allah hakkında hüküm vermektir ki, tamamen bâtıldır ve imanî yönden de son derece tehlikelidir. İddia: "Cehennem hayatı sonsuz değildir. Kafirler, Cehennem'de sonsuz kalmayacaklardır." (Oryantalist mukallidi Musa Carullah) 3) Kur'an-ı Kerim'de kâfirlerin cehennem'de "hâlidîne-ebedensonsuz" kalacaklarına dair birçok âyet bulunmaktadır (Nahl, 29; Nisâ, 169; Tevbe, 68). Küfür bir iddiadır. 4. Cehennem'e giren İddia: Cehennem'e giren bir daha oradan çıkamaz (Mehmet Okuyan). Cevap: Bu ifade, İslam dini'nin temel kaynaklarından biri olan hadis-i şeriflere aykırıdır. Ahiret halleri, gayb ile ilgili konulardandır. Gaybı da ancak yüce Allah bilir. Peygamberlerin gayb hakkındaki bilgileri, tamamen vahy ve ilhama dayanmaktadır. Hadis-i şeriflerde şöyle buyrulur: Ümmetimden bir grup benim şefaatimle Cehennem'den çıkarılacaktır (Buhârî, Rıkak 17; İbn Mâce, Zühd 27) Tevhid inancına sahip (Mü'minMü'mine) fakat günahkâr olanlar, Cehennem'de azap görecekler ve kömür gibi olacaklardır. Sonra kendilerine rahmet ulaşacak ve Cehennem'den çıkarılacaklardır (Tirmizî, Cehennem'in Özellikleri 10). 5. Kur'an'a saldırı İddia: İslam anlayışında tartışmasız tek kutsal, uluhiyettir. Ancak Kur'an'ın Allah kelamı mı, yoksa Allah kelamının yansıması mı olduğu, son derece tartışmalı olduğundan Kur'an'ı kutsal kitap olarak nitelendirmek daima sorunludur (Ömer Özsoy, Frankfurt, Haziran Sempozyum, 2008). Cevap: Müslümanların şu anda ellerinde bulunan Kur'an-ı Hakim hakkında zerre kadar şüpheleri yoktur. Yüce Allah'ın kelâm'ı olduğuna hulûs-i kalp ile iman ederler. Kâfirler zaten, Kur'an ve Peygamber'i kabul etmezler. Oryantalist Misyonerler ise, İslam'a ve onun hiçbir rüknüne inanmazlar. İddia: Kur'an vahyi, hayatın hiçbir alanında güne uymuyor. Kur'an, ne güncel kavramlarla konuşmakta, ne de güncel sorunları irdelemekte yetersiz. Bu nedenle Kur'an'ın vahyi ile güncel dış dünya arasında birebir bağlantı bulunmamaktadır (Ömer Özsoy, Frankfurt, Haziran Sempozyum, 2008). Cevap: Kur'an-ı Hakim, elbette ne Mekkeli kâfirlerin arzularına göre, ne de hakiki Tevrat ve İncil'i tahrif eden Yahûdi ve Hristiyanların bozuk inanç ve beklentilerini karşılayacak şekilde inmiştir (inmemiştir). O, sekülerlâik bir kitap değildir, O, Allah kelâmıdır. Yüce Allah'a İslam'ın öngördüğü şekilde iman eden, onu bağrına basar, ona hürmet eder, onu başının tâcı yapar. İddia: Kur'an'ı Kerim bir metin değil, hitaptır; hitab-ı ilahidir. Meselâ beklentilerimiz Kur'an-ı Kerim'in diğer insan ürünü metinlere en kapsamlı bir metin, diğer düşünce manifestolarına ve kanunlarına karşı en ikna edici inanç ve kanunlar kitabı olması yönünde olabilir; ama öyle değildir (Kur'an, diğer düşünce ürünü inanç ve kanunlara karşı ikna edici özellikte olan bir Kitap değildir). (Ali Bardakoğlu, M. Yüzleşme, KURAMER, 2016, s.61) Cevap: Hayır, Kur'an-ı Kerim, bu tanımlama ve özelliklerden münezzehtir. Tarihselcilerin bu tanımı; Mekkeli kâfirlerin, Oryantalistlerin,