Burak Akkul Tüm Köşe Yazıları

29 yazı (1 - 10 arası) listeleniyor

Lviv: Gerçekten çok sempatik!

Bu hafta dünyanın en güzel şehirlerinden birindeyiz, desem; Paris, Roma falan okumayı beklersiniz değil mi Hayır efendim; bu haftaki yurtdışı anılarımda, Ukrayna'nın gezip gördüğüm şehirleri serisini bitirmek üzere, Lviv'e uzanıyoruz Butik otel tadında; küçük, temiz, turistik ve sonsuz sempatik bir şehir!SOVYET ETKİSİ UÇUP GİTMİŞSokaklarının heykel

05.12.2021

Avrupax27;dan tarih kokan bir başkent: Atina

Bu ayın yazılarından birinde, 10 Kasım haftasında, Yunanistan'ın renkli ve hareketli kenti Selanik'i gezmiştik sizlerle. Başkentine bakmadan bir ülkeyi tam manasıyla tanıyamazsınız. Yakın ve nispeten ucuz gezi rotalarına ihtiyacımız olan şu günlerde; Atina makul bir seçenek gibi duruyor. Gelin bu hafta da komşunun tarih kokan başkenti Atina'yı geze

28.11.2021

Pahalı günlerde kurtarıcı bir rota: Bosna Hersek

Haydi vizesiz ve ucuz bir seyahate daha Hala 1000 TL civarına gidiş dönüş uçak bileti alabileceğimiz, Saraybosna havaalanından merkezine 50-60 liralık taksiyle varabileceğimiz, yine çok makul fiyata oteller, yemekler bulabileceğimiz; Travnik gibi, Mostar gibi, tarihimizden de pek çok özel detay bulabileceğimiz, dost bir ülkeye gidiyoruz: Bosna Hers

21.11.2021
4 0 0

Bulgaristanx27;ın batan güneşi: Varna

Dereköy'den çıktık yola, selam verdik sağa sola Takvimler 2019'du. Varna gerçekten de neredeyse, Plovdiv kadar tat aldığım bir Bulgaristan şehri oldu. Rahattı. Ucuzdu. Denizi, güneşi, sahil kulüpleri, restoranları, otelleri; neresine gittiysem neyini kullandıysam, beni memnun etti. Yolu da kıyıdan kıyıdan, bize çok uzak olmadığından dolayı "yine ge

14.11.2021

Atax27;mızın dünyaya geldiği şehir

10 Kasım haftasındayız. Ata'mızı kaybettiğimiz günün 83 yıl sonrasında Bugünkü yazımda, yüreğimizin liderinin dünyaya geldiği şehri; Selanik'i gezeceğiz. Birbirinden renkli turistik etkinlikleri ve mekanlarıyla, lezzetli Ege yemekleriyle ve tabii Atatürk'ün doğduğu evle, Yunanistan'ın en özel şehri burası.HEMEN ATATÜRK EVİ'NE KOŞUYORUZSelanik'e iki

07.11.2021
8 0 0

Bir Starx27;la ünlü olan göl

"George Clooney'nin yazlık evi nerede" dediğim anda "Como" diyeceğinizi tahmin ediyorum. Gözünüzün önüne hemen o muhteşem gölün rüya gibi manzaraları, tarihin yapraklarından fırlamış gibi duran evleri gelecektir Bu hafta, sadece İtalya'nın değil, dünyanın pek çok ünlüsünün villalarının bulunduğu; biraz lüks ama son derece karakteristik kasaba ve kö

31.10.2021

Avrupax27;nın en şık şehri: Milano

Bir çok yorumcuya göre burası "modanın başkentidir" Duomo Katedrali gibi bir şaheser de bu şıklığını tamamlar ki, burası Avrupa'nın en önemli Gotik yapısı kabul edilir Ücra bir kilisesinde bulunan İsa'nın Son Akşam Yemeği duvar resmi; Leonardo Da Vinci'nin en önemli eserlerinden biridir Göz kamaştıran alışveriş mekanları, Milanese yemekleri ve "sud

24.10.2021
15 0 0

Ukraynax27;nın x27;Yazlığıx27; Odessa

Geçtiğimiz hafta başkentinden dolaşmaya başladığımız Ukrayna'nın, en güzel deniz kenarı şehri Odessa'ya uzanıyoruz bu hafta. Ülkenin güneyinde, havası nispeten yumuşak, eğlencesi hayli coşkun ve sert bir Karadeniz kenti burası. Odessa birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ve dönem dönem bu medeniyetlerin merkezi haline gelmiş. Son yıllarda da özell

17.10.2021
12 0 0

Kuzeyin Romax27;sı: Kiev

Ukrayna seyahatleri son zamanlarda yine moda oldu. Bunlara bir yönüyle "PCR Seyahatleri" desek, yanlış olmaz sanırım. Yaklaşık bir yıldır -pandemi tehlike seviyeleri yüzünden- mesela İngiltere'ye gitmek isteyenlerin önce bir Ukrayna şehrine uçup, karantina sürecini orada tamamlayıp, hedeflerine öyle devam ettikleri görülüyor. Böyle bir vesileyle de

10.10.2021

Fasx27;ın Hollywood ünlüsü: Kazablanka

Geçmiş yazılarımdan birinde bahsettiğim Marakeş; elbette ki Fas'ın en çok turist çeken şehri. Kızıl şehir Marakeş; sadece Fas'ın değil Afrika kıtasının turizm rekortmeni Ama bu ülkenin bir de Hollywood ünlüsü var ki; adını verdiği film yüzünden kıtanın yine en çok ziyaret edilen şehirlerinden biri haline gelmiş... Ki o filmin tek sahnesi bile burad