Hatalar tat kaçırıyor

'Tekerrür eden şey aslında tarih değil, işlenen hatalardır' demiş II. Abdülhamid. Kuşkusuz hatasız kimse yok bu hayatta. Dolayısıyla hata yapması kaçınılmaz olan insanların ortaya koydukları işlerde de hata olması gayet doğal. Lakin bu tarz hataların özen göstererek ve geçmişteki olumsuzluklardan ders çıkartarak önlenmesi de mümkün. Hani demişler ya Hata yaptığında kabul etmek, ders almak ve tekrarlamamak önemli diye İşte o hesap.Nasıl ki, kurgularda sırıtan hatalar için de aynı durum söz konusu. Hayal ürünleri olsalar dahi gerçeklerle bağdaştırılabilecek mahiyetteki bu içerikleri yaratırken akışın ve olayların mantığına özen göstermek şart Ki, bu hatalar sadece tat kaçırmakla kalmıyor yapımların da sonunu getiriyor. Bu olumsuzluğun en taze örneği de uyarlama performansından solayı orijinalinin de hakkını yeme pozisyonuna düşen 'Son Nefesime Kadar' dizisi. Hakkında erken final kararı verilen dizideki bu tat kaçıran hatalar nelerdi peki Bakalım hemen.SON NEFESİME KADAR'IN SONUNU GETİRENLERİddialı dizi olma hevesiyle yola çıkıp henüz yolun başındayken noktalanan yapım örneğinin bolluğu malumunuz. FOX ekranına büyük umutlarla çıkıp daha ilk bölümden yeterli ilgiyi göremeyerek reyting yarışına yenik düşen 'Son Nefesime Kadar' da bunlardan biri oldu maalesef. Peki, BAFTA Ödülü almayı başaran 'Happy Valley' isimli BBC polisiye dramasından Pastel Film tarafından uyarlanarak ekranlarımıza kazandırılmaya çalışılan yapım neden bu hale düştü 'Son Nefesime Kadar'ın sonunu getirenler nelerBu noktada diziyi başarısızlığa sürükleyen en önemli detay, uyarlamadaki atmosfer tadının ve hikâye enerjisinin yakalanamamış olması! Konuyu orijinal dizi üzerinden kıyaslama yaparak açıklayacak olursakUyuşturucu sorununun tavan yaptığı küçük bir İngiliz kasabasında geçen ve kasabanın sorunlarının yanı sıra ailevi problemlerinin içinde boğulan Bununla da kalmayıp intihar eden kızından yadigâr torununu yetiştirmek için uğraşan polis amiri Catherine Cawood'u odak noktasına alarak ilerleyen bir dizi 'Happy Valley'. Bir uyuşturucu bağımlısını intihardan vazgeçirme çabasıyla yüzünü gösterenCawood'un en önemli sorunuysa, tüm çabalarına rağmen tecavüz suçundan yırtıp uyuşturucu bulundurmaktan hüküm giyen ve tahliye olduktan sonra kasabaya dönen Tommy Lee RoyceÇünkü kızının intiharından bu adamı sorumlu tutuyor. Tabii devamında başka olaylar da ekleniyor akışa.var taboolaDivId "";var taboolaPlacement "";if (adServiceConfig.isMobile()) {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_mobile1_milliyet-" 2913344;taboolaPlacement"Mid Article Thumbnails_mobile1_milliyet";}else {taboolaDivId "mid-article-thumbnails_desktop1_milliyet-" 2913344;taboolaPlacement "Mid Article Thumbnails_desktop1_milliyet";}window._taboola window._taboola || ;_taboola.push({ mode: 'thumbnails-mid-a', container: taboolaDivId, placement: taboolaPlacement, target_type: 'mix' });_taboola.push({ article: 'auto', url: 'https:www.milliyet.com.tryazarlaranibal-gulerogluhatalar-tat-kaciriyor-2913344' });İlk sezonunu bu sorunu çözerek tamamlayan ve devamını yeni suçların karanlığına gömülerek getiren orijinal diziyi benzerlerinden ayrı bir noktaya taşıyan en önemli detaya gelince Gerçeklik duygusu yüksek ve yoğun şiddet tablosu barındıran içeriğiyle fark yaratıp buradan izleyiciyi kendine bağlaması!Öyle ki, herkesin birbirini tanıdığı küçük bir yerleşim biriminde yaşanan bu şiddet hikâyesinde yok yok En önemlisi de suçlunun baştan bilindiği bir akışta şiddet yoğunluğu kadar karakterlerin nelerle karşılaşacağına dair merak duygusunun da diri tutulmuş olması. Anlayacağınız adam kaçırma, işkence, cinayet, intihar, ailevi duygu patlamaları Yoğun şiddetle harmanlanan ve karakterlerinin davranışlarını da bilinmezlikle donatan öykünün ivmesini yaratan unsurlar olarak katkı sağlıyorlar yapıma.Orijinalinde durum böyleyken onunla paralel yol haritası izleyerek karşımıza gelen 'Son Nefesime Kadar'ın içeriğindeki tablo nasıldı pekiBizdeki suç halleri daha yumuşatılmış biçimde yansıtıldı zorunlu olarak. Bu açığı kapatmak için de aile sorunları daha öne çıkartılmaya çalışıldı ve şiddetten beslenen orijinalin tadı kaçıverdi bir anda.Öte yandan orijinalde doğanın içindeki kasabanın, çevresindeki doğal güzelliklerle tezat teşkil eden, karamsar havasının başarıyla yansıtılmasına karşın uyarlamada böylesi bir görselliğe ve ondan doğacak duygu etkileşimine yer verilmediği de bir gerçek. Dahası karakterlerin merak uyandıracak yönü de yaratılamamış 'Son Nefesime Kadar'ın uyarlama performansında.Evet Nurgül Yeşilçay ve onun can düşmanı Ejder'i başarıyla canlandıran Emre Bey orijinaldeki karakterlerle gayet uyumlu duruyorlar ama Bu uyumluluk ne yazık ki yeterli olamadı izleyici toplamaya. İkilinin çabası, uyarlama mantığındaki aksaklık sayesinde dizideki merak unsurunu ve aksiyon enerjisini yükseltecek güce ulaşamadı sonuçta.İşte tam da bu noktada 'Son Nefesime Kadar'ın sonunu getiren mantıksızlıklar daha doğrusu bizdeki yerleşik mantık klişelerine ters düşen performanslar sıralandı peş peşeŞöyle ki; bizim seyirci her zorluğu yenen, suçluları şıp diye yakalayan, beden dili güçlü erkeklerin aksiyonunu mantığına yer ettirmiştir bir kere. Onun için de olaylara tek başına koşturan, üstlerine kafa tutup haklılığını ispat için mücadele veren, rozeti-silahı masaya bırakıp posta koyan kadın polis görmeyi erkek egemen mantığına sığdıramaz. Mihri olarak uyarlanan karakter ise tam da böyle bir kişilikti. Yabancısı tutarken yerlisi kolayca harcandı. Dolayısıyla ''Nurgül Yeşilçay'ın canla başla yansıtmaya çalıştığı