Altan Çetin

Yenisöz

Cumhuriyetin 100. yılında medeniyetçi devleti düşünmek

Cumhuriyetin 100. Yılındayız. Kutlu olsun. Bir asırlık sürecin sonrasında artık nereden geliyoruz ve ne olacağız tartışmalarının ötesine geçip nasıl yapacağız aşamasına geçerek Cumhuriyetin 100. yılında medeniyetçi düşüncenin kökleri yahut kendözümüzü; hususî seciye ve müstakil hüviyeti mahfuz tutmak başlıklı yazımızda işaret ettiğimiz üzere suni t

Filistin'den Türk'ün ricati yahut Gazze'nin vebali

Bugün İsrail'in Filistin'de yapabildikleri bir yönüyle Türk kalkanının 1. Dünya savaşında parçalanması ile yakından ilgilidir. Siyonistler bakımından strateji olarak İngilizlerin muhtemel zaferi Filistin'in Osmanlı'dan koparak İngiliz kontrolüne girmesi manasını taşıyordu. İşte böylece bölgede İsrail devletinin yapı taşları döşenebilecekti. İngiliz

Çağdaş Auschwitz Gazze yahut Filistin'de kendözüne yabancı kalmak

Dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır. Doğu Akdeniz son olaylarla yeniden ısındı. ABD ve İngiliz gemileri bölgeye akın ediyorlar. Bölgede yeni bir mühendislik ve şiddet dengesi tasavvuru mu söz konusu endişeleri zihinlerde dolaşıyor. İsrail mağduriyet bahanesini bir mühendislik sürecine dönüştürüp Lübnan

Türksitanlılık yahut kendözümüzün büyük birliğine doğru

Turancılık büyük vatan olan ve işgale uğrayan Türkistan'da bir birlik, bağımsızlık ve medeniyet davasıdır. Anadoluculuk ise tarihi şartlar içinde elde kalan Türkiye'de birlik, bağımsızlık ve medeniyet davası idi. Bu akımlar muayyen dönemler içinde ortaya çıkmış ve esasen Türk medeniyeti yani toplummillet, devlet ve şehirvatan payidar olsun diye gay

Kendözümüze yol aramak yahut medeniyetçi eğitim yolu

Aramakla bulunmaz; bulanlar arayanlardır. Zorlu bir hayat dilemmasıdır bu bakış açısı. Nasılını arayanlar için, bir toplumun köklerinden zamana yeniden medeniyet meyveleri vermesinin yolunu, yordamını, halini arayanlar için daha da çetin bir sisifos yokuşu değil mi bu arayış özellikle Orta Doğu denilen bu eski medeniyetler mekânı! bu yerlerde Taş s

Medeniyetçi Eğitim yahut Kendözün Keşfi

Nasıl yapacağız sorusuna geçmeye vaktimizvaktiniz daha önemlisi niyetimiz var mı Hep olmakla ölmek arafında kaldığımız son devirler serencamı içerisinde kendözümüze ve kendi halimize bakabilme fırsatı bulduk mu Sürgit kısır döngü belki de Türkler ne olacaklarının arafında var olma, yok olma mücadelesinde kalırken; beslediğimiz kadar ve istediğimiz

Ne olacağızdan nasıl yapacağıza geçememek yahut kendöz fukaralığı

Ne olacağız sorusundan nasıl yapacağız sualine geçemedik uzunca asırlardan beri! Milletçe kendimizi ne olarak tarif edip tanımlayacak; anlayacağız meselesini çözemedik, çözemiyoruz. Zamanın ruhu, geçmişin gölgeleri, kültürümüzün izleri, kendözümüzün esasları ve geleceğin umutları arasında öylece duruyoruz. 100. yılında olmanın mutluluğunu her halük

Töre, kut; Türk yahut Kendöz bilinci

Mavi Gök Yağız Yer Kut bilgeliği ile oluşmuş düzen mantığına töre denir, tarifi anlam, mefkûre, mensubiyet ve mesuliyet noktasında kendözümüzün sınırlarını çizmeden öte 21. Asırda uyandırıcı bir tanım olur diye düşünüyoruz. Kut varlıkla kurduğumuz ilişkide düşünen iki uzvumuz beyin ve kalbin düşünce kavramı olan akıl ile bilginin gönülde kurduğu il

Türkistanlılık yahut Türkistan'dan Türkiye'ye çağlar içinden kendi özümüz

Türkistanlılık bir mefkûre, şahsiyet ve mesuliyet kavramıdır. Kavram tarihi mitolojik- popüler-politik bir çerçeveyi ifade etmez. Mefkûresi medeniyetçi milliyetçilik olarak kavramlaşan hareket, kendi yolunda medeniyet mesuliyeti taşıyan bir mefhumu karşılar. Bu yoldaki şahsiyet, şüphesiz esasını tarihten ve onun içindeki kendözümüzden alır. Bir nez

Seneca, Yusuf Has Hacib, bilgelik yahut kendi özümüzün mecraı

Mavi Gök Yağız Yer Seneca, "Felsefe, ruhu bir kalıba döker, işler; yaşamı düzenler, eylemleri doğru yola koyar; yapılacak yapılmayacak işleri gösterir" ve "Felsefe, sözleri değil, davranışları öğretir", ifadeleri ile felsefenin yabancısı olduğumuz bir tarafına işaret eder. Ayın karanlık yüzü. Hikmet belki de tam burada bilgelikle birleşerek felsefe