Demokrasi adım adım İslamiyete yaklaşmıyor mu

Bir ateist, inançsız, "doğru" konuşup, işlerinde "dürüst" olursa; doğrusu doğru, dürüstlüğü dürüstlük olmaktan çıkar mı; güzel haller kâfir sıfatlara dönüşür mü Ve keza, bir gayr-i müslim, "iyilik" yapınca, "İnsan için ancak çalıştığının karşılığı vardır." (Necme Suresi, 39.) va'dince o iyilik iyilik değil mi; karşılığını almayacak mıKeza, "Zerre kadar da olsa yapılan her hayır ve şerrin hesabı görülecektir." (Zilzâl Suresi, 7-8.) Mü'min, inançsız, ateist, fasık, fark etmez! Ve yine, "Zulmedenleri Allah affetmez ve onlara bir yol da göstermez." (Nisa Suresi, 168) hakikatince bir Müslüman, zulmederse cezadan muaf mı kalacak! Elbetteki hayır! Galiba karıştırdığımız şu: "Bir Müslüman'ın bütün halleri Müslüman olmak lâzım gelmediği gibi, kâfirin de bütün halleri kâfir olmak lâzım gelmez. Bir insanın bir sıfatı câni ve kâfir de olsa, o sıfat sahibi câni olmaz." (Sünuhât, s. 40.) Şimdi kıyas edelim: "Hürriyet, Rahman olan Allah'ın bir hediyesi" (Beyanat ve Tenvirler, s. 40, 21.) "İmanın hassasıdır. (Münazarat, s. 59.) Bir ateistdinsiz, inançsız, "hürriyetçi olsa, meşveret" etse ve buna da "demokrasi" dese, yaptığı şey, "Ve işlerde onlarla istişare et. (Al-i İmran Suresi, 159) "Onların aralarındaki işleri istişare iledir.' (Şura Suresi, 38) âyet-i kerîmelerinin" tecellîsi olmuyor mu Demokrasi, "tüm üye veya vatandaşların, organizasyon veya devlet politikasını şekillendirmede eşit hakka sahip olduğu yönetim biçimi" değil midir Mezkür ayetlere göre de demokrasi diğer yönetim şekilleri arasında İslama en uygun, en iyi, en yaygın kullanılan devlet sistemi değil mi "Artık siyasetbilimciler hangi sistemin değil, hangi demokrasinin daha iyi işlediğini" tartışıyor. Eğer,