Acının böylesi Bu bize ders olsun

Genç ölümü her durumda yakıcıdır. Kendi canına kıymak ise acıyı katmerlendirir. Ailenin yüreğine kor düşer. Annenin, babanın, kardeşlerin Unutulmaz, bir türlü çözülmez bir acı yumağıdır geride kalan Geride kalan evin her karesine yürek yangısı çöreklenir; kurtul kurtulabilirsen.Ah Enes, keşke bir yolu bulunsaydı sana, yüreğini kıskaca alan duygulara ulaşmanın ve onları gidermenin Şimdi tüm "keşke"ler anlamsız.Enes Kara'nın acı sonu, bir kere daha geldi, Türkiye'nin bilinen tartışmalarına eklemlendi, burası ayrı bir acıdır.Türkiye'nin bilinen tartışmalarıÇocuklara, gençlere din eğitimi verilmesi, dindar gençlik yetiştirilmesi, onların sokağın ve sokak diye okunabilecek tüm alanların olumsuz etkilerinden korunması, bunun için steril ortamlar oluşturulması, steril ortamın kurucuları ve koruyucularının insan ilişkilerinin kalitesi, steril ortamlarla sokağın uyumu uyumsuzluğu ve gençlerin çocukların bu ikilemi nasıl çözecekleri, çözerken ruhlarında oluşacak gerilimle nasıl başa çıkacakları, anne babayı memnun etmekle kendi hayatlarını biçimlendirme arasında oluşacak açı farklarını nasıl dengeleyecekleri, siyasal farklılaşmaların içinde bulunan ortama yansıması, bunun oluşturabileceği gerilimlerin yönetimi. Daha sonra eğitimin yükü, gelecek kaygısı vsEnes'in kamuoyuna duyurma gereği duyduğu hususlar elhasılCemaat evleri, yurtları, kurslarıErgenlik çağından, belki daha erkenden başlayan ve nerede ise üniversite sonuna kadar devam eden birlikteliklerSoru şu: Ne veriliyor bu süreçte çocuklara, ergenlere, gençlereBunun peşin cevabı "Din ve ahlak" olmalı. Bununla birlikte "okul başarısı" sayılabilir.Bu işleri Gülen yapılanması üzerinden konuşmak belki daha kolaydır bugün. Çünkü tüm dini yapılar, o yapıyı dışlama noktasında hem-fikir hale gelmişlerdir.O zaman hatırlıyorum, bu yapının gençlerle ilgisinde en öne çıkan eleştiri, "çocukları ailelerinden kopardıkları" yönündeydi. "Adanmışlık" ve diyelim evde saçını süpürge edip kendisini yetiştiren anneyi tek başına bırakıp Moğolistan'a karın tokluğuna öğretmen olarak gitmek böyle sağlanıyordu. O zaman bu eleştiriyi ifade ettiğim bir Cemaat mensubu "ailenin çocuklarını eti sizin kemiği benim diye bırakmaması" gerektiğini söylemişti.O yapının muhasebesi yapılabiliyor şimdi. Peki başka yapılara da aynı muhasebe mantığıyla bakabiliyor muyuzDini hassasiyetleri de bulunan psikiyatristler davet edilse de sorulsa bir, bu ortamlardan kendilerine gelen kız erkek gençlerin hangi sorunlarla baş etmeye çalıştıklarıEnes gitti şimdi. Mesela onun kaldığı yurdun evin kurucuları, yöneticileri, belletmenleri vs nasıl bir özeleştiri yapmışlardır Belli ki yara, dini duygular alanında açılmış. Enes'in geride bıraktığı mesaja o yansıyor. Babanın açıklaması, o yapının islâmî hüviyetine yönelik güveni yansıtıyor. Belli ki aile de yakalayamamış Enes'in içindeki fırtınayı, o yapı da Şimdi Enes'le birlikte orada bir şeylerin yanlış gittiği konuşulabiliyor. Ya Enes canına kıymasaydı -keşke kıymasaydı- oralarda her şeyin normal olduğunu mu düşünecektikBöyle yapılar var memleketimizde. "Dini eğitim veren" okul, kurs, yurt niteliğinde,