Süreyya Üzmez

Milliyet

Mutfakların Efendisi

2012 yılında TRT'de yaptığım 'Dünyanın Türk Şefleri' programında New York'tan Tokyo'ya kadar pek çok ülkede başarılı olmuş Türk şeflerle çekimler gerçekleştirdim. Uzak Doğu'da da Efendy Restoran'ı planıma eklemiştim. Ancak 13 bölüm tamamlanınca hemen yayınlanma gereksinimi doğdu ve erteledik. Dünyanın en uzak ucundan ses getiren, daha Türkiye'ye ge

Ankara'nın Çadır Kebap'ı

Şehirlerin batı yönündeki arazileri daha kıymetli oluyor ve o yöne giden yollar üzerindeki mekanlar popülariteyi yakalayıp, uzun yıllar varlığını sürdürüyor. Bu kanıya nerden mi vardım Uzak geçmişi imgeleyen belleğim beni 1980'li yıllara götürdü. İstanbul'dan Tekirdağ-Edirne yoluna uzanan güzergahta Büyükçekmece'de Beyti (daha sonra Florya'ya geldi

Alplerin kartpostal şehirleri

İsviçre ve Fransa'nın köyleri birbirinden güzel, temiz ve bakımlı. Kimisi peyniri, kimisi bağları ile meşhur ama bir de doğası ve kartpostal gibi güzellikleri ile büyüleyenleri var. Cenevre'ye yarım saat mesafedeki Annecy bunlardan biri. Doğanın güzelliklerini hünerli insan elinin katkılarıyla desteklerseniz harika şeyler çıkıyor ortaya. Bir de kor

Leman Gölü'nün güzellikleri

Cenevre'ye hayat veren Leman Gölü, diğer adıyla Cenevre Gölü'nün yüzde 40'ı İsviçre'ye, yüzde 60'ı Fransa'ya ait. Gözü gibi bakıyorlar, suyu deniz suyundan farksız, berrak ve çok temiz. Kuğular, ördekler özgürce yüzüyor gölün üzerinde. Patırtısız gürültüsüz tekne turları, yelkenliler, büyük bir fıskiye, plaj, bambaşka bir hava katıyor göle... Frans

Cenevre'deki lezzet durağı

Beslenme alışkanlıkları ile genlerimiz arasındaki bağ et yemeklerine olan ilgimizi azaltmıyor. Bebeklerde bile ilk altı ay annenin yedikleri doğan çocuğun gelecekteki beslenme tarzında etkili oluyor. O nedenle Türkiye'de olduğu gibi Avrupa ülkelerinde de iyi et lokantaları iş yapıyor. Bunlardan bir tanesine geçtiğimiz ay İsviçre'nin güzel kenti Cen

Dut mevsimi bitmeden...

Yıllar önce Genelkurmay Karargâhı'nda çalışırken yakinen tanıdığım E. Tümgeneral Mehmet Taşpınar, Makine ve Kimya Endüstrisi Genel Müdürü olmuştu. Bir akşamüzeri çok önemli misafirleri olduğunu söyledi ve güzel bir masa rica etti. Ben de hazırlıkları tamamlayıp kaliteli bir servisle konukları büyüleyemeye başladım. Önem verdikleri konuk ile bir ara

Kazın İstanbul'daki adresi

Yıllarca Fransızların kaz ciğerini dilimize doladık, adeta reklamını yaptık ama Anadolu'nun çok önemli bir besin kaynağı olan kazı eleştirdik. "Eti sert, lezzetsiz oluyor" dedik, pişirmesini bilemediğimiz için murdar ettik ama bir türlü kaz etine sıcak bakamadık. Türkiye'de bu tabuyu ilk kıran, çeyrek asırlık Avşar Kaz Tandır oldu. İstanbul Maltepe

Adriyatik'te bir balıkçı

Karadağ her bölgesiyle farklı özelliklere sahip, küçük ama güzel bir ülke. Bakir yerleri çok. Doğadan torpilli ama korumasını biliyorlar şimdilik. Deniz temiz, balık ve deniz ürünü bol. Balık restoranları bir hayli fazla. Ama uzun zamandır planlayıp ertelediğim Adriatica Restoran oldukça farklı bir menüye sahip... Restoranın içi zeytin ağaçları ile

Doğuyu keşfettik

Öyle 3-4 hafta yazmakla bitmez doğunun güzellikleri, zenginlikleri, insanlarının sıcaklıkları, misafirperverlikleri, dağları, tepeleri, ovaları, nehirleri, ters laleleri... Hakkari bölgede ilk il olmanın avantajını kullanmış, lokantaları, kafeleri, alışveriş merkezleri farklı. Gabar, Cudi, Cilo dağlarının hepsi birbirinden heybetli. Cilo 'çile' dem

HEYBETİYLE CUDİ DAĞI

Şırnak'ta Şehr-i Nuh Oteli'ndeyim, gözlerimi kapatıp hayal kuruyorum. Bu otelden Cudi'ye 4 km'lik teleferik olsa, Cudi turizme açılsa, insanlar İsviçre Avusturya'ya gider gibi buralara da gelip muhteşem dağ havasını teneffüs etse... Gözlerimi açtığımda tüm görkemiyle Cudi dağı, Nuh'un gemisinin karaya oturduğu düzlük, milyonlarca insanın gelip bu g