SözcüSoner Yalçın24 Şubat 2021
Okunma: 13  
Oylama:  
 0
 0
 Oy Verebilirsiniz
Önceki Yazısı
Sonraki Yazısı
Soner Yalçın
Soner Yalçın
Soner Yalçın
24 Şubat 2021
Bu gazeteye dikkat

Yıl, 2016.

Londra merkezliAsharq al-Awsatgazetesi şu haberi yaptı:

-"Dünya Sağlık Örgütü'nün yayınladığı rapora göre,Kerbela'ya hac ziyaretine giden 169 Şii bekâr İranlı kadınhamilekaldı!"

Habere göreŞiilerhac ziyaretinde bile ahlaksız ilişkiye girmişlerdi.

Dünya Sağlık Örgütü bu haberi hemen yalanlayıp suç duyurusunda bulundu.

Irak devleti haberikınadı...

Haber yalandı.

İşte buAsharq al Awsat adlı gazetenin son haberi Türkiye gündemini belirledi:

-Muhaliflere yakın Suriye İnsan Hakları Gözlemevi'nden alınan bilgilere göre,ABDHaseke iline bağlı Ayn Divar bölgesine büyükbir askeri üs kuruyor...

-Bu amaçla Irak'tan Suriye'nin bu bölgesine50 TIRaskeri sevkiyat yapıldı...

Haber Türkiye'dehayli yankı buldu. Çünkü, Ayn Divar bölgesi, Suriye'nin en kuzeydoğusunda Türkiye ve Irak sınırlarının kesiştiğibölgedeydi. Şırnak'ınCizre ilçesine birkaç yüz metre uzaklıktaydı. Ki bölge PKKPYDkontrolündeydi.

Haliyle gazetenin haberi televizyonlarda bile uzun uzun tartışıldı.

Garibime giden şu oldu; kimse bu gazete üzerinde hiç durmadı! Asharq al Awsatadlı gazeteyi tanımadan bu haberin doğruluğunu tespit etmek güç...

YAYINCI KURULUŞ

Asharq Al-Awsat...

"Orta Doğu"anlamına gelen merkezi Londra'da bulunan Arapça uluslararası günlük gazete.

1978 yılından beri dört kıtada 12 şehirde yayınlanıyor.

RiyadmerkezliSuudi Araştırma ve Pazarlama Grubu(Saudi Research and Marketing GroupSRMG)tarafından çıkarılıyor.(Arab News, Al Majalla veya ülkemizdekiIndependent Türkçebu gruba aittir. Keza gazetenin Türkçe"Şarkul Avsat"diye internet haber sitesi var.)

Suudi istihbaratının GIDkurucu eski başkanıKemal Edhembu şirketin ilk hissedarlarından biriydi.

Şirket, Suudi KralıSelman bin Abdülazizile sıkı bağlantılıydı. Bu sebepleAhmet bin Selman (1989- 2002),Faysal bin Selman (2002-2013),Türki bin Selman(2013-2014)ve onun istifasıyla yönetim kurulu başkanlığınaBedir bin Abdullah Al Suudgetirildi.

Yani gazeteSuudi kraliyet ailesinin yayın organı.

1978'deki kuruluşu Mısır-İsrail arasındakiCamp David Antlaşması'na denk gelmesi kuşkusuz tesadüf değildi.Enver Sedataleyhine kışkırtıcı yayınlar yaptı!

Gazete, başta İran olmak üzere Ortadoğu ülkeleri hakkında yaptığıtarafgirhaberleri hep sürdürdüsürdürüyor...

Uzatmayayım. Yazdıkları yalanlarkitapolur.

Gelelim sınırımızdaki Amerikan üs haberine...

TÜRKİYE'Yİ KIŞKIRTMAK

Sadece SuudiAsharq Al-Awsat değil...

SuudiArab Newsde benzer haberi köpürttü.

O halde şunu soralım:

Suudi yayın organlarının haberinegüvenilirmi

Suudi yayın organları, Amerikan'ın izin vermediği haberi yayınlayabilir mi

Bu haberi niçin yaptılar Hedefleri ne

Mesela...AKP iktidarı ardı ardınaJoeBiden yönetimekarşı yumuşama mesajları verirken, Suudi gazete "üs haberiyle" Türkiye ile ABD'yi karşı karşıya getirmek mi istiyorYarayı kanatmayı mı hedefliyor

Baksanıza Suudi kaynaklı haber üzerine Türkiye'de çok çevre hemen heyecanla üs kurulmasını provokatif bir adımolarak değerlendirdi.

-"Hemen tedbir alınmalıdır."

-"Türkiye'nin eli kolu bağlanıyor."

Tepkiler kuşkusuz haklı. Ama benim aklımda hep, "Suudi haberine güvenilir mi" sorusu var

Hele... Hele...

Suudi Arabistan-Türkiye ilişkilerini son dönemde ne derece gergin olduğunu yazmama gerek yok sanıyorum.Örneğin...Geçen yıl Suudi yönetim Türk mallarınaambargo kararıyasak koydu.