Mustafa Öztürkçü

Yeni Asya

Bir çekirdek hayat

Aziz üstadımız Bediüzzaman hazretlerinin hayatı bir çekirdek oldu, toprağa düştü, hayat buldu ve hayat oldu.Dünya genelinde Kur'an hakikatlerinin yayılmasına sebebiyet olan mübarek hayatı, te'lif ettiği eserler gönüllerde yeşerdi ve hayat oldu. Sonra da; hayatını, hayatı verenin yoluna sarf etti. Bediüzzaman hazretlerinin diğer bir hususiyeti de; y

Hoş geldin ey Şehr-i Ramazan

O MÜTEFEKKİR YOLCURamazan-i şerif ve orucunun hikmet ve faidelerine yönelik Bediüzzaman Hazretlari şöyle der: "Ramazan-ı Şerifteki savm, İslâmiyetin erkân-ı hamsesinin birincilerindendir. Hem şeâir-i İslâmiyenin âzamlarındandır. İşte, Ramazan-ı Şerifteki orucun çok hikmetleri, hem Cenâb-ı Hakkın rububiyetine, hem insanın hayat-ı içtimaiyesine, hem

İyiliğe teşvik modeli

Bediüzzaman Hazretleri, te'lifine muvaffak olduğu Nur-u Kur'an hakikatleriyle beşerin imanının kurtulmasına hizmet etmiştir.Bediüzzaman'daki bu hususiyet, onun eserlerine de yansımış; bu vesileyle de o, toplumun ve insanların ruhen ve maddeten rahatlamalarına vesile teşkil etmiştir... Bediüzzaman'ın talebelerini teşviki de ayrı bir vefa ve güzellik

Risale-i Nur'daki hakiki iman...

Risale-i Nur'un satır aralarında tahkikî imanı görmek ve elde etmek mümkündür. Bediüzzaman Hazretleri, "İman hem nurdur, hem kuvvettir. Evet, hakiki imanı elde eden adam kainata meydan okuyabilir." der. (23. Söz'den.)Bediüzzaman Hazretleri, tahkikî imanı günümüz insanına anlatırken şu değerlendirmeleri yapar: "Risale-i Nur eczaları, bütün mühim hak

Bir Yeni Asya yazısı

Yeni Asya'nın kuruluş ve yayıncılıktakı esas amacı Kur'an hakikatlerini muhtaç gönüllere ulaştırmaktır. Yeni Asya, bu vazifeyi günümüze kadar yüzünün akıyla sürdürmüş ve sürdürmeyede devam edecektir inşallah.21 Şubat 1970'de günlük gazete olarak basın hayatına adım attı. Yayın hayatında birçok kez çeşitli sebeplerden dolayı kapatılmasına rağmen, yi

Bediüzzaman gençlere seslenmiş

Bediüzzaman Hazretleri'nin, te'lif ettiği eserlerle farklı meslek ve meşreb sahibi olanların yanı sıra gençlerle de buluşmuş, konuşmuş ve onlarla hasbihat etmiştir.Der ki: "On beş sene evvel Rehber'in başında yazıldığı gibi, bazı gençler kendilerinin hayat-ı dünyeviye ve uhreviyesini muhafaza için yanıma geldiler. Ben de onlara lillâh için o Rehber

Bediüzzaman hıfz ve zekada eşsiz...

1973 yılının bir kış günü Van'a bağlı Gürpınar ilçesi sınırları içindeki Kiril köyüne gitmiştik.Sebeb-i ziyaretimiz ise; Bediüzzaman Hazretlerinin, Şâfiî ilmihaline dair bilgileri kapsayan ve köyün ileri gelenlerinden Şeyh Salih Efendi'de bulunan "Cem'ü-l-cevâmi" adlı üç yüz sayfalık kitabı görmekti. Doğu'nun çetin kış şartları içinde yaptığımız zo

Bursa'da iki "Son Şahit"

Tarih ve kültür şehri olma özelliğiyle öne çıkan Bursa'da Bediüzzaman Hazretlerini sağlığında ziyaret ederek onun dualarına mazhar olan iki son şahit yaşamaktadırlar.Bunlardan birisi İsmail Doyuk, bir diğeri ise Erdoğan Utangaç'tır. (Üstad, ismini "Rıdvan" olarak değiştirmiş.) Bursa Yeni Asya Eğitim ve Kültür Vakfı'nın 'ihtiyar delikanlıları' olara

Tevafukta nurânî sır...

Kelime manası itibariyle tevafuk; birbirine uygunluk hali demektir. Risale-i Nur'un satır aralarında bu husus sıkça görülür.Bu da Risale-i Nur'da yazılanların, Kur'ân'dan süzülen hakikatlar olmasından kaynaklanır. Bunlar Risale-i Nur'ların hakkaniyetine dair; birer imza, birer sikke ve birer mühür hüviyetindedir... Kastamonu yıllarında Bediüzzaman

Mevlana Halidî'den (ra) yadigâr cübbe

Hazret-i Mevlana Halid-i Bağdadî, hicrî on ikinci asrın müceddididir. Bediüzzaman Hazretleri ise, on üçüncü asrın müceddididir.Günümüze intikal eden bu mühim mesele hakkında, Bediüzzaman Hazretlerinin talebelerinden Hafız Hacı Tevfik Göksu'nun, Sikke-i Tasdik-i Gaybî eserinin başlarında yazdığı değerlendirme mevcuttur. Onlardan birisi şöyledir: İMA