Mustafa Çelik

Yeni Akit

Filistin'de haçlı ordusu ile Muhammed Ordusunun savaşı

Filistin İslâm âlemi için güvenlik, dünya için insanlık meselesidir. Müslümanlar için Kudüs coğrafi değil imani bir meseledir. Kur'ân okundukça, Kur'ân'â iman edenler var oldukça Mescid-i Aksa ve mübarek etrafı hep gündeme gelecek ve korunacaktır. Allah'ın mübarek kıldığı bir yerde necis Siyonist Yahudiler dolaşmayacaktır. Rabbimiz haber veriyor:

Tesettür farzı zaman aşımına uğramaz2

Asrımızda Müslümanların mü'mine kadınların tesettürünü modanın elinden kurtararak takva örtüsünün bir yansıması kılmaları, cihad cümlesindendir. Takva elbisesi "Allah emrettiği için örtünüyorum, O'nun istediği ve razı olacağı şekilde örtünüyorum" niyetiyle ve şuuruyla örtünmektir. "Libasü Takva" ifadesi, İslam alimlerince;iman, hayâ, iffet, güzel d

Tesettür farzı zaman aşımına uğramaz1

İslâm belli bir zamanın ve mekânın dini değil, bütün zamanların ve mekânların dinidir. İslâm'ın değerleri, farzlarıemirleri, nehyleri de bütün zamanlarda ve mekânlarda geçerlidir. İslâm zaman aşımına uğramadığı gibi, İslâm'ın değerleri de zaman aşımına uğramazlar. İslâm'ın herhangi bir emrini, bir farzını veya yasağını zaman aşımına uğratmaya kalkı

Hürriyetin en büyük düşmanları, hallerinden memnun olan kölelerdir

Hürriyet, insanların yaratılıştan getirdiği fıtri bir gerçektir. Hiçbir toplum hürriyetsiz yaşamamış ve yaşaması da düşünülemez. Hürriyet aslî, rıkkıyetkölelik ise arızidir. Dünyada kölelerin itaatleri olmasaydı, firavunlar olmazdı. Rabbimiz haber veriyor: "Firavun, kavmini küçümsedi ama, onlar kendisine yine de itaat ettiler. Doğrusu onlar kavm-i

Müslüman kendi ırkından büyüktür2

Biz Müslümanlar dünyanın neresinde Müslümanlar varsa onlarla kardeşiz. Bizim kardeşliğimizin hududu, imanımızla çizilmiştir. Gönül coğrafyamız, imanımızın hududu kadardır. İmanın hududu bir kavimle, bir ırkla, bir renkle, bir mezheple, bir meşreple mukayyed değildir. Biz ırkımızın hududunda, renginde değil, imanımızın renginde ve hududunda olacağı

Müslüman kendi ırkından büyüktür1

Müslüman evrensel insandır onu yöresellikle mukayyet kılamazsınız. Müslüman, velev ki ırkına ve mezhebine mensup olmasalar da diğer Müslümanlardan olmayı kendi Müslümanlığının mütemmim cüzü kabul eder. Bu inancı, bu ahlâkı da Kur'ân'dan alır. Rabbimiz haber veriyor: "Allah'a çağıran, salih amel işleyen ve "Şüphesiz ben Müslümanlardanım" diyenden d

Hikmetli davetçi olma mesuliyeti

İnsanları Allah'a davet etmek bir ibadettir. Her ibadetin bir tertibi, bir terbiyesi olduğu gibi, davet ibadetinin de bir tertib ve terbiyesi vardır. Nice davetçi vardır ki, tertipsizlik ve terbiyesizlikten kaybetmektedir. Allah'a davet imanla başlar, hikmet ve mevi'ze-i hasane ile devam eder. Rabbimizin emri bunu gerektiriyor: "Rabbinin yoluna hi

Şahidi Allah olanın ahı kimsede kalmaz

Hilafetin ilgasından bu yana bu coğrafyada "dardayım dardayım, ben ahu zardayım. Ne gelinim var, ne gidenim" diyenlerin feryadlarıyla gün doğuyor, gün batıyor. Mazlumların feryadına adaleti ulaştırmayanlar, zalimlerin sayılarını çoğaltanlardır. Boşuna dememişler "iyi insan mutluluk, kötü insan tecrübe, yanlış insan ders, mükemmel insan iz bırakır!

Dünyada hiçbir şey "Allah rızası"nı kaybetmeye değmez

Dünya ve içindeki her şeyi Allah'ın rızasını kazanmaya feda etmek, Allah'a imanın alâmetidir. Allah'ın dünyasında Allah'ın nizamı hükmü ferma değilse; kendine som altından saraylar kursan, tarihin tahtında heybetle dursan, çağa değil çağlara mührünü vursan bile sana hiçbir faydası olmayacak! Allah'ın rızası yoksa her gün Karun kadar servete batsan

İslâm aidiyetimiz her şeyin fevkindedir

İdeolojilerin bir çukurundan çıkıp öteki çukuruna düşenlerin bize ulaşan feryadları, ah bir el uzansa bize ıraklardan, çekip çıkarsa bizi buralardan! Muhammed ümmeti bir tek İslâm'la idare olunmayı, İslâm'la iftihar etmeyi bırakınca ne dizinde takat kaldı, ne de gözünde fer. Allah'tan gelen haber, dünyanın neresinde bulunursa bulunsun her Müslüman