Ahmet Doğan İlbey

Yenisöz

"Seher vaktinde aman hay demeye geldim"

"Sabahın seher vaktinde Aman Hay demeye geldim Hu deyip dönmeye geldim" diyen ilâhî ile Rahman ve Rahim olan Sevgiliye münâcâtta bulundunuz mu gözyaşlarınızla arınarak Bin miligramlık cezbeyle "Seher vakti çıkmış yolun üstüne Bir bakışta yaraladı yâr beni " diyerek gözlerinizden perdenin kalktığı oldu mu hiç Merhametli olan ilâhî Yâr seher vakti

"Kapı açılır, yeter ki vurmayı bilelim"

İslâm irfanında kapı inşirah bulma, yâni açılma ve ümittir. Bir halden bir başka hâle geçmenin mekânı... Her kalbe açılmayan ve kapanan kapılar vardır. Varmak istediğimiz kapıyı dostâne niyetle çalmalıyız. Kapı çok arayana... Şeriat Kapısı, Tarikat Kapısı, Marifet Kapısı, Hakikat Kapısı... Niyetimiz hâlis ise, gayemiz kalbimizi temizlemek, gönlümüz

Ayna cemâlde, cemâl aynada kendini görür

Tasavvufta ayna sembolü bakan ile bakılanın, gören ile görülenin birliği mânasına gelir. Birliğin mekânı kalp ve gönüldür. Ayna ile cemâl bu mekânda buluşurlar. Yaratılıştan bu yana cemâl aynaya ayna cemâle âşık. Ol zamandan bu güne ayna da cemâl de birbirine bakarak muhabbet ederler. GÜZELLER AYNAYLA MUHABBET EDERLER İslâm irfanında güzel, yâni hü

Üzüm şeriatın derûnu, âriflerin gönlüdür

Hz. Mevlânâ'ya göre (Mesnevî, cilt:2) erik, koruk, üzüm ve şarap derviş olacak adamın olgunlaşmasını ifade eden sembollerdir. Koruk, bilmek; üzüm, bulmak; şarap, olmaktır. Koruk hamlığın, üzüm pişmişliğin, şarap yanmışlığın remzidir. Tasavvufta şarap ilim, mârifet ve ilâhî aşkın sembolüdür, yâni Allah aşkını ifade eder. Seyr u sülûkun safhaları da

Peygamber Efendimiz'le hicret edenlerden olmak

Müslümanların darülislâm'ı inşa etmek, Allah'ın buyruklarını yaşatmak ve böylece şerefli ve hür olmak üzere Medine'ye yürüdükleri Hicrî 1444 yılındayız. Efendimiz Aleyhisselâtüvesselâm Peygamberliğinin on üçüncü yılının ilk ayı Muharrem'de (Temmuz 622) Medine'ye hicret eder. Bu ulvî kararın peşinden evini, malını, ailesini, akrabasını, bütün varlığ

Ah, İstanbul! Seni Chp'li çocuğa verdiler, gönlünü derde saldılar

Ah, kadersiz İstanbul! Seni Chp'li çocuğa verdiler, gönlünü derde saldılar. Seni Chp'li çocuğa verdikleri günden bu yana mutsuzsun, perişansın. İstanbul'u eller aldı gönlüm derde daldı. Ah, Sultan Fâtih'in kızı İstanbul! Seni lâdinî, pozitivist, Kemalist ve alkollü hayatın savunucusu Chp'li çocuğa verdikleri günden beri makûs tâlihine kahrediyorsu

Kültürel iktidar olamamanın sancısı

İktidarın, Türkiye'de son yüz yılın en azami yol, tünel, inşaat, baraj, gölet ve teknolojik hamleler yaptığını kimse inkâr edemez. Fakat iktidarın temelli bir kültür ve insan politikası oluşturamadığı acı bir gerçek. Kültürün sathi tarafıyla uğraşıp popülizme kaydı. İktidar hedef tayin ettiği toplumu ve insan tipini dipten derinden kuşatan, inşa ed

Müslüman hayâsız modern mekânlarda tâtil yapmaz

Tâtil, sürdürülen bir işi, bir faaliyeti belli bir süre durdurmak veya ara vermek mânasına gelir. Müslüman kültüründe ve Osmanlı Türk asırlarında hastalık dışında, iştigal edilen işlerden geri kalmak ve tehir etmek mânasına gelen "tâtil" diye bir mefhum yok. Hastalık ve yaşlılık gibi sebeplerden dolayı istirahat vardır. Avrupa'nın sanayi toplumunda

"Nar rengi defter"

"Nar Rengi Defter" Maraşlı merhum şair Alaeddin Küçükkürtül'ün hâtıra defterlerinden derlenmiş şiir ve mektupların yer aldığı eski Maraş tadında bir kitap. Oğlu Bünyamin K. (Bünyamin Küçükkürtül) ve torunu Mehmet Raşit Küçükkürtül tarafından derlenip yayına hazırlanmış ve Kahramanmaraş Büyükşehir Şehir Belediyesi Kültür Yayını olarak Haziran 2022'd

"İlâhî nizam ve ihlâller" ve "Maârif dâvâmız"

Ali Yurtgezen hocanın Semerkand dergisi Temmuz 2022 sayısında "İlâhî Nizam ve İhlâller" ve Mostar dergisi Temmuz 2022 sayısında "Maârif Dâvâmız" başlıklı iki yazısı var. "İlâhî Nizam ve ihlâller" adlı yazı modernizm karşısında ilâhî varoluşunu muhafaza edemeyen insan meselemize dokunuyor. Millî kimliğimize ve hayatımıza uygun olmayan yanlış bir mod