Abdülbaki Çimiç

Yeni Asya

İsm-i Hakîm, Lâtif ve Kuddüs'e mazhariyet

Bir insan ism-i Hakîm'e mazhar olsa; onun ağzı hikmet pınarı olur.Konuştukları hak ve hakikat pırlantası olur. O dilden hakikat nebean eder. İnsan, Cenab-ı Hakkın Latif ismine mazhar olsa; kâinatta eşya kesafetten letafete gittikçe mekândan kurtuluyor. Seste letafet var. Onun için mekândan kurtulmuş. Bir anda bir kelimeyi milyon kulak duyuyor. İşte

İnsana verilen göz, kulak gibi iki büyük nimet

Cemiyette evham hastalığının asıl sebebi, televizyon ve sosyal medyanın celp ettiği habis ervâh olup, cemiyetin ve hanelerin sâkinlerini ruhen ve manen ifsad ediyor.Hayatın geniş dâiresinde olanlarla, zaten bu mevzu hakkında konuşmak kolay değil. Risale-i Nur'un ölçüleri müvacehesinde olanlar dahi bu mevzuda ölçüyü kaçırmış durumda. Evet, müttaki'

İrade, zihin, his ve latife-i rabbaniye

Bediüzzaman 'irade, zihin, his, latife-i rabbaniye'den bahseder.Bunlar aynı zamanda vicdanın anâsır-ı erbaası(dört unsuru) ve ruhun dört havassıdır. Bu dört hissin her birinin bir gayâtü'l-gayâtı (asıl gayesi) vardır. Allah'a hakîki kulluk ve takva bu dört hassayı şu mecralarda yürütmekle mümkün olur: 1. İradenin gayâtü'l-gayâtı; İbadetullahtır. İr

Uhuvvet ruhu ve şahs-ı mânevî

Uhuvvet; fenâ fi'l-ihvân ruhu ve tefâni sırrıyla hayat buluyor.Fenâ fi'l ihvân, senin hissiyatına maya olacak. Mıknatıs gibi kardeşlerin ruhu ile imtizaç edecek. Eğer bu olmazsa, enâniyet, gurur, rekâbet gibi hissiyatlar ortaya çıkar. Kıskançlık mikrobu ve illeti devreye girer. Bu durumda kaybeden olacaksın. Hasâret-i azîmeye dûçar olabilirsin. Bed

Yusuf (as)'ın imtihanı

Yakub(as)'a, Cenab-ı Hak on iki erkek evlat verdi.Kendisi gibi peygamber olacak olan Yusuf (as), bunlardan birisidir. Bu evlatları arasındaki yaşanan hadiseler, Onun hayatında çok önemli gelişmelere ve hadiselere sebep olur. Yakub(as)'ın, Yusuf(as)'a gösterdiği aşırı muhabbet ve annesinin farklı olması diğer kardeşleri tarafından kıskanılmasına seb

İki yüz senesinden sonra en hayırlınız...

Peygamber Efendimizin (sav) "Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim."1 hadisini bilmeyen yoktur.Bundan başka zaman ile kayıtlı, hatta âhirzaman asrına bakan mühim bir hadis de şöyledir: "Allah bir kulu sevdiği vakitte onu Zat-ı Ulûhiyetine(dinine) hizmet etmek için seçer. Onu kadınla ve evlat ile meşgul

İnsanlar helâk oldu...

"İnsanlar helâk oldu-âlimler müstesna. Âlimler de helâk oldu-ilmiyle amel edenler müstesna. Amel edenler de helâk oldu-ihlâs sahipleri müstesna. İhlâs sahiplerine gelince, onlar da pek büyük bir tehlike ile karşı karşıyadırlar."1 hadis-i şerifi, ihlâs ne kadar İslâmiyet'te mühim bir esâs olduğunu gösteriyor.Demek ki insanlar helâkettedir. Ancak âli

Sohbette insibağ ve in'ikâs vardır

Risale-i Nur sohbetleri hem ilimdir, hem marifettir, hem huzurdur, hem zikirdir, hem de fikirdir.Sohbet-i Resulullah, iksir-i mânevîdir. Bu mânevî te'sir Risale-i Nur sohbetlerine de in'ikas etmiştir. Çünkü sohbette insibağ ve in'ikâs vardır. Sohbetler hayt-ı nurânîdir. Bizleri tâ asr-ı saadete rapteder. Risale-i Nur'un yolu da hem sahabe mesleği,

Nur Talebeleri'nin hizmet mefkûresi

"Meziyetin varsa hafa türâbında kalsın; tâ neşvünema bulsun."(Lemaat)Bu hizmet-i Kur'âniye ve imâniyede gizli kahramanlar var. Onlar bilinmek ve görünmek istemezler. Anadolu'nun sinesinde saklı bir cevher gibi şahs-ı mânevî içinde mestur vaziyetteler. Çok konuşmazlar, ortaya atılmazlar. Onlar simalarından ve hallerinden bellidir. Onlar hizmetin lok

Risale-i Nur'a hizmet edebilmek

Risale-i Nur hizmetinin neticesi maddî olarak görmek arzu edilebilir. Fakat bu arzu doğru değildir. Pekâlâ, Risale-i Nur hizmeti nedir Vazifeni yapıp vazife-i İlâhiye'ye karışmamaktır.Bizim vazifemiz hizmettir, muvaffak olmak bu vazifeye dâhil değildir. O, vazife-i İlâhiye'ye bakar. Birisine Risale-i Nur'u anlattın. Eğer o anlatmanda ihlâs varsa, i